Antena 3 CNN Externe Mapamond Copiii se tem să mai iasă din casă din cauza violențelor pe care le văd pe TikTok. Un studiu din Marea Britanie oferă date şocante

Copiii se tem să mai iasă din casă din cauza violențelor pe care le văd pe TikTok. Un studiu din Marea Britanie oferă date şocante

N.B.
2 minute de citit Publicat la 08:00 29 Noi 2024 Modificat la 08:00 29 Noi 2024
Mai multi tineri se uita in telefon
În studiul realizat în Marea Britanie, cel puțin unul din patru adolescenți a afirmat că a fost martor la înjunghieri, bătăi, lupte între bande și alte brutalități pe social media. Sursa foto: Getty images (poza cu caracter ilustrativ)

Un studiu realizat în Marea Britanie arată că 68% dintre cei care au văzut conținut violent pe reţelele sociale pleacă mai puțin de acasă din cauza anxietății și a fricii. 

Rețelele sociale au fost create pentru a conecta oamenii. În schimb, potrivit unui studiu britanic important, acestea sperie sute de mii de adolescenți și minori de peste Canalul Mânecii, atât de mult încât aceștia susțin acum că le este frică să iasă din casă.

Cercetarea a fost realizată de Youth Endowment Fund (Yef) pe un eșantion de peste 10 000 de adolescenți britanici cu vârste cuprinse între 13 și 17 ani și a fost publicată de The Guardian şi preluată de La Repubblica. În acest studiu, cel puțin unul din patru adolescenți a afirmat că a fost martor la înjunghieri, bătăi, lupte între bande și alte brutalități pe social media. Trebuie remarcat faptul că doar o mică parte dintre aceștia au căutat în mod activ și voluntar conținut similar. Consecința este că mulți adolescenți sunt speriați. Atât de mult încât le este frică să iasă în oraș.

Optzeci la sută dintre cei care au vizionat online videoclipuri cu arme s-au simțit "mai puțin în siguranță în cartierul lor", în timp ce pentru 68 la sută, acest conținut violent i-a convins să plece mai puțin de acasă din cauza anxietății și fricii declanșate de imagini. Adică, echivalentul a aproximativ 760 000 de adolescenți britanici. Și nu numai atât.

Potrivit cercetării, echivalentul în țara reală a 330 de mii de adolescenți din Regatul Unit ar fi împins să comită acte de violență după ce ar fi fost expus la astfel de imagini, emulație sau autoapărare. Și în timpul aceluiași studiu, conținutul violent ar fi arătat mai ales pe TikTok și, pe locul doi, de X, fostul Twitter revoluționat de Elon Musk. Acesta a fost urmat de Facebook, Snapchat și Instagram.

"Cei responsabili pentru social media ar trebui să le fie rușine", a declarat Jon Yates, șeful Yef, pentru ziarul britanic, "ar trebui să simtă un sentiment de vinovăție și apoi să încerce să rezolve problema. Avem o plagă gravă de violență în această țară, dar social media o face și mai înfricoșătoare decât este în realitate, terorizând adolescenții sau chiar forțându-i să poarte ei înșiși o armă".

TitTok a declarat însă pentru The Guardian că 96% dintre videoclipurile violente sau care promovează violența sunt deja eliminate chiar înainte de a fi raportate de utilizatori și că minorii pot activa modul "restricționat" tocmai pentru a filtra cât mai mult posibil astfel de conținut. X nu a răspuns, în timp ce Meta susține că elimină 99% din videoclipurile și fotografiile violente înainte ca utilizatorii să le raporteze, ștergând 15 milioane de postări în trei luni. Snapchat susține, de asemenea, că are aceeași abordare.
În orice caz, giganții social media trebuie să demonstreze că fac o astfel de curățenie, mai ales din primăvara anului viitor, când va intra în vigoare o nouă lege foarte strictă în Regatul Unit prin care, dacă minorii sunt expuși la materiale violente sau nepotrivite, guvernul ar putea impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri a social media.

×
x close