Antena 3 CNN Externe Mapamond O nouă cauză a naufragiului din Sicilia e luată în calcul de anchetatori. Cum au încercat victimele rămase în iaht să se salveze

O nouă cauză a naufragiului din Sicilia e luată în calcul de anchetatori. Cum au încercat victimele rămase în iaht să se salveze

Milena Niță
3 minute de citit Publicat la 15:16 24 Aug 2024 Modificat la 15:17 24 Aug 2024
iacht scufundat furtuna - getty images
Naufragiul din Sicilia nu ar fi fost provocat de o trombă marină. Sursa foto: Getty Images

Autorităţile deschid o anchetă pentru omor involuntar în urma naufragiului unui iaht în Sicilia, dar nu a fost identificat niciun suspect, informează bbc.com.

Procurorii și forțele de securitate au dat mai multe detalii despre scufundarea iahtului de lux, după ce au vorbit cu cei care au participat la operațiunile de căutare și salvare.

Ei subliniază că nu investighează pe nimeni în mod special în acest moment.

Autoritățile italiene confirmă că ultimul cadavru dispărut a fost găsit vineri, cel al lui Hannah Lynch, în vârstă de 18 ani, fiica antreprenorului britanic Mike Lynch.

De asemenea, ei spun că iahtul, numit Bayesian, s-a scufundat probabil din cauza unui curent puternic care se răspândește imprevizibil.

Din cei 22 de pasageri și membrii ai echipajului de la bord, 15 persoane au supraviețuit scufundării, inclusiv un copil de un an și mama lui Hannah, Angela Bacares.

Procurorul-șef Ambrogio Cartosio a declarat că se află în stadiile incipiente ale investigării unei așa-numite „ipoteze de crimă” și omor din culpă, în cazul naufragiului.

Cartosio a confirmat, de asemenea, că primul cadavru recuperat a fost cel al bucătarului bărcii, Recaldo Thomas, urmat de patru dintre victime: Chris Morvillo, Neda Morvillo, Jonathan Bloomer și Judy Bloomer, găsiți pe 21 august. Apoi a fost găsit corpul miliardarului Mike Lynch, iar pe 23 august, al fiicei sale, Hannah.

Comandantul brigăzii de pompieri din Palermo a declarat că au fost efectuate peste 120 de scufundări de către scafandri, adăugând că a fost o „muncă intensă” din cauza vizibilității reduse sub apă.

De asemenea, autorităţile au aflat că victimele au încercat să se refugieze în partea stângă a bărcii, pe măsură ce iahtul s-a scufundat cu pupa înainte și apoi s-a răsturnat pe partea dreaptă.

Ancheta va analiza de ce echipajul care a supraviețuit a reușit să ajungă în barca de salvare, dar pasagerii nu, precum și cât de repede au ajuns salvatorii la fața locului.

Cartosio a confirmat, de asemenea, că cel care era căpitan și echipajul nu sunt obligați să rămână în Italia pe durata investigației.

Autoritățile au mai spus că iahtul probabil s-a scufundat din cauza unui curent foarte puternic, descendent, mai degrabă decât din cauza unei trombe marine.

Ce este fenomenul meteo care ar fi dus la scufundarea iahtului

Săptămâna aceasta au existat speculații, bazate pe mărturia unui martor, că nava Bayesian a fost scufundată de o trombă marină, un tip de tornadă care se formează deasupra apei.

Cu toate acestea, procurorii cred acum că un alt fenomen meteorologic ar putea fi de vină: un curent puternic, descendent.

Furtunile sunt fenomene puternice, complexe și turbulente, cu aerul din interiorul unui nor de furtună cumulonimbus care se mișcă rapid în sus și în jos.

O rafală descendentă apare atunci când aerul coboară cu viteză de la baza norului, producând o rafală puternică de vânt care suflă spre sol. Când lovește pământul, vântul se răspândește, suflând în direcții diferite.

Aceste rafale descendente sunt de obicei de scurtă durată, durează câteva minute și pot fi confundate cu tornadele sau trombele marine, deoarece daunele pe care le provoacă pot fi similare.

Schimbările rapide ale vitezei și direcției vântului din aceste rafale descendente sunt deosebit de periculoase pentru aviație.

Ele au fost considerate responsabile pentru o serie de accidente aviatice de-a lungul anilor, deși ele pot fi destul de bine prognozate de meteorologi, permițând piloților să le evite.

 

×
x close