Antena 3 CNN Externe Mapamond Japonezii au construit o gară imprimată 3D în doar în 6 ore

Japonezii au construit o gară imprimată 3D în doar în 6 ore

R.K.
2 minute de citit Publicat la 14:00 10 Apr 2025 Modificat la 14:01 10 Apr 2025
profimedia-0979986555
Noua stație, Hatsushima, se află într-un oraș liniștit de pe litoral, Arida, un oraș cu 25.000 de locuitori din prefectura Wakayama. Foto: Profimedia Images

În cele șase ore dintre plecarea ultimului tren de noapte și sosirea primului tren de dimineață, muncitorii din Japonia rurală au construit o gară complet nouă. Acesta va înlocui o structură de lemn semnificativ mai mare, care a servit navetiștilor din această comunitate îndepărtată de peste 75 de ani, scrie The New York Times.

Componentele noii stații au fost imprimate 3D în altă parte și asamblate în stația Hatsushima, în ceea ce operatorii de cale ferată spun că este o premieră mondială. Poate arăta mai mult ca un adăpost decât o gară, dar construirea unei gări în mod tradițional ar fi durat mai mult de două luni și ar fi costat de două ori mai mult, potrivit Companiei de Căi Ferate din Japonia de Vest.

Pe măsură ce populația Japoniei îmbătrânește și forța de muncă se micșorează, întreținerea infrastructurii feroviare, inclusiv a clădirilor de gară învechite, este o problemă în creștere pentru operatorii feroviari. Stațiile rurale cu un număr în scădere de utilizatori au reprezentat o provocare deosebită.

Noua stație, Hatsushima, se află într-un oraș liniștit de pe litoral, Arida, un oraș cu 25.000 de locuitori din prefectura Wakayama, care se învecinează cu două destinații turistice populare, prefecturile Osaka și Nara. Stația, deservită de o singură linie feroviară deservește în jur de 530 de călători pe zi.

Serendix, firma de construcții care a colaborat cu West Japan Railway în proiect, a declarat că imprimarea pieselor și armarea lor cu beton a durat șapte zile.

Imprimarea a fost făcută la o fabrică din prefectura Kumamoto din sud-vestul insulei Kyushu. Piesele au părăsit fabrica în dimineața zilei de 24 martie pentru a fi transportate în gara Hatsushima.

„În mod normal, construcția se desfășoară pe parcursul a mai multe luni, în timp ce trenurile nu circulă în fiecare noapte”, a spus Kunihiro Handa, un co-fondator al Serendix. Lucrările de construcție în apropierea liniilor comerciale sunt supuse unor restricții stricte și se desfășoară de obicei peste noapte pentru a nu perturba circulația trenurilor.

După ce ultimul tren a plecat la 23:57, muncitorii s-au ocupat cu construirea noii stații.

În mai puțin de șase ore au fost asamblate piesele pretipărite, realizate dintr-un mortar special. Au fost livrate pe camioane separate, iar o macara mare a fost folosită pentru a le ridica pe fiecare până la locul în care muncitorii le puneau împreună, la doar câțiva metri de vechea stație.

Noua stație, care măsoară puțin peste 100 de metri pătrați, a fost finalizată înainte ca primul tren să sosească la ora 5:45 dimineața. Este o clădire minimalistă.

 

×
x close