Studiul Confcooperative a tras această concluzie şi a explicat: "Un obicei vechi s-a transformat într-un trend care s-a consolidat din ce în ce mai mult în ultimii ani".
Gama de cadouri de care italienii vor să scape este vastă: un pulover, o eșarfă sau o pereche de șosete, dar și produse cosmetice, cărți și alimente, iar sărbătorile sunt un bun prilej de a scăpa de ele, relatează presa italiană.
Potrivit cercetărilor Confcooperative, italienii se confirmă din ce în ce mai mult ca "reciclatori în serie" de cadouri: unul din doi, adică în jur de 28 de milioane de oameni, reutilizează cadourile primite de Crăciun. Economiile totale ajung la 3,5 miliarde de euro, cu 100 de milioane mai mult decât anul trecut și cu 200 mai mult decât Crăciunul de dinainte de pandemie.
Concluziile studiului susţin că: "Este un obicei vechi care s-a transformat într-un trend care s-a consolidat din ce în ce mai mult în ultimii ani". Pentru Confcooperative, reciclarea cadourilor devine așadar "o tendință aproape compulsivă în care oamenii sunt din ce în ce mai înclinaţi să cheltuiască pentru sine, mai degrabă decât pentru alții". Uneori din egoism, alteori din necesitate, într-o Italie în care clasa de mijloc slăbește și sunt în jur de 10 milioane de italieni în sărăcie.
Reciclarea are diferite forme și metode, potrivit studiului. Șase din zece persoane vor recicla cadourile primite în aceste sărbători sau pe care le păstrează pe parcursul anului pentru a le folosi la momentul potrivit (52% femei și 48% bărbați).
Sunt și cei care câștigă vânzând cadoul primit pe platformele online și pe rețelele sociale, vorbim de doi din zece reciclatori (57% bărbați, 43% femei). Ceilalți vor schimba cadourile primite în magazine pentru a le transforma în vouchere de cheltuit sau pentru a lua ei înșiși alte obiecte ca să le dea cadou (60% femei, 40% bărbați).
Printre cadourile reciclate găsim alimente în fruntea clasamentului cu 45% (începând de la vinuri, vinuri spumante, mezeluri și brânzeturi). Acesta este urmat cu 26% de eșarfe, mănuși, pălării, șosete, articole din piele, cosmetice și creme. 20% cărți și jurnale, 9% jucării.