Antena 3 CNN Externe Mapamond Au fost inventate airbagurile pentru picioare, care protejează gleznele și călcâiele. Când vor fi disponibile pe piaţă

Au fost inventate airbagurile pentru picioare, care protejează gleznele și călcâiele. Când vor fi disponibile pe piaţă

Naty Badea
1 minut de citit Publicat la 09:00 22 Feb 2025 Modificat la 09:00 22 Feb 2025
airbag picioare
Ultima frontieră a siguranței prin pernele gonflabile este cea care se adresează călcâielor și picioarelor, adesea zdrobite de tabla mototolită în urma unui accident deosebit de violent. Sursa foto:captura foto/ press.zf.com

Mașinile moderne sunt acum pline de airbaguri care înconjoară şoferul şi pasagerii, încercând să-i protejeze la 360 de grade de efectele unei coliziuni cu un alt vehicul. A fost un drum lung de la primele modele voluminoase care au transformat partea centrală a volanelor în cutii voluminoase. Apoi au sosit cele laterale aşezate în scaune sau cele pentru cap care ies din plafonieră si cele de sub coloana de direcţie care protejează genunchii.

Ultima frontieră a siguranței prin pernele gonflabile este cea care se adresează călcâielor și picioarelor, adesea zdrobite de tabla mototolită în urma unui accident deosebit de violent. Cercetările efectuate de ZF, gigantul german de componente, au arătat că în testele de impact efectuate cu scaunele din față mutate cu spatele într-o poziție mai "întinsă", este mai ușor să expuneți membrele inferioare la mișcări necontrolate, mai exact, călcâiele pot lovi podeaua mașinii, făcând airbagul pentru genunchi inutil, relatează Corriere della Sera.

Pentru a rezolva această problemă, ZF Lifetec, departamentul specializat în sisteme de siguranță, a dezvoltat Active Heel Airbag, un dispozitiv care garantează o mai bună absorbție a energiei de impact, reducând stresul asupra genunchilor, gleznelor și picioarelor. Secretul său este faptul că, fiind așezat în podea, creează o zonă de absorbție chiar în partea inferioară, distribuind forța de impact de-a lungul femurului, cel mai rezistent os din corpul uman. O altă caracteristică a acestui dispozitiv este că încorporează și pedale, creând o suprafață uniformă și împiedicând picioarele să se blocheze, să se zdrobească sau să se rănească.

Mai trebuie spus că în viitor mașinile cu conducere autonomă vor determina mulți șoferi să adopte o poziție mai relaxată, departe de bord și, prin urmare, Active Heel Airbag va fi activat atât automat datorită camerelor interne, cât și prin intermediul unui buton dedicat. ZF s-a asigurat că poate fi instalat pe toate mașinile, deoarece se integrează direct în zona pentru picioare fără a necesita spațiu suplimentar. Aceste airbaguri vor fi disponibile din anul 2028.

×
x close