Au urmat propuneri concrete de limitare a emisiilor de gaze cu efect de seră, dar şi controverse, la Berlin sau Londra. Propunerea comisarului european pentru Mediu, Stavros Dimas, care sugera limitarea vitezei pe autostrăzile germane, a fost imediat contestată de politicienii de la Berlin, dar şi principalii producători de autovehicule din Germania.
Contestată a fost şi abnegaţia Londrei, care a introdus obligativitatea reducerii de gaze cu efect de seră cu 26-32% până în 2020, un procent superior celui convenit de liderii UE.
Liniile de forţă ale planului european de reducere a emisiilor cu efect de seră au fopst prezentate astăzi pe larg de membrii Comisiei Temporare privind combaterea schimbării climatice, din cadrul Parlamentului European.
Principalele obiective se referă la creşterea cu 20% a eficienţei energetice, cu 10% a gradului de utilizare a biocarburanţilor şi cu 20% a gradului de utilizare a surselor de energie regenerabile, acesta din urmă având un caracter obligatoriu.
Deşi Guvernul britanic al lui Tony Blair a fost cel care a propus prima lege din întreaga lume pentru combaterea şi prevenirea emisiilor de gaze cu efect de seră, Germania vine puternic din urmă, la capitolul practic.
Germania a adoptat cel mai ambiţios pachet de legi privind combaterea încălzirii climatice. În mai, Parlamentul European a creat o comisie temporară care gestionează problema schimbărilor climatice.
Antena 3