De asemenea, unii ingineri au avertizat că uriaşele pile ale podului vor fi vulnerabile la vânt.
?Este adevărat că va costa şase miliarde de euro, dar acesta este proiectul şi nu dăm înapoi?, a precizat Altero Matteoli, ministul Lucrărilor Publice. El a recunoscut că va fi nevoie de îmbunătăţirea infrastructurii rutiere şi feroviare de ambele părţi ale podului, în Sicilia şi în regiunea Calabria.
Cu toate că aprecia ca imens volumul de muncă, el crede că turismul va creşte.
Proiectul care ar putea fi demarat încă din acest an, a fost iniţial promovat de Silvio Berlusconi, la prima şedere a sa în funcţia de premier- 2001-2006, dar apoi abandonat de centristul Romano Prodi, pe fondul temerilor că va aduce bebenficii mai ales firmelor conduse de mafie.
Administraţia Prodi l-a calificat ca fiind un proiect vanitos şi ?cel mai nefolositor şi dăunător plan din ultimii 100 de ani?.
Pe de altă parte, după alegerea sa ca premier anul trecut, Berlusconi a demarat din nou proiectul , despre care spune că va duce la crea a mii de locuri de muncă, va duce la creşterea turismului şi va îmbunătăţi transportul dintre italia peninsulară şi Sicilia.
Podul va fi capabil să suporte circa 5000 de maşini pe oră şi trenuri de mare viteză.
Antena3.ro