Parlamentul European a aprobat, pe 14 februarie, un plan care anunță că, în Uniunea Europeană, nu vor mai putea fi fabricate maşini dotate cu motoare bazate pe ardere internă, începând din anul 2035.
Guvernul Italiei a confirmat, marţi seară, că va bloca în Consiliul Uniunii Europene planul Parlamentului European, iar iniţiativa urmează să fie respinsă şi de Germania.
Ministerul italian al Mediului a anunţat, marţi seară, că va vota împotriva iniţiativei, în Consiliul UE, unde este necesară unanimitate.
Guvernul de la Roma a dezvăluit că va respinge iniţiativa Comisiei Europene, aprobată deja în Parlamentul European, încă din 15 februarie, însă decizia nu poate fi adoptată la nivelul unui singur stat.
Citește și: România ar putea avea mai multe centrale nucleare. Țările care se opun proiectului lansat de Franța
"Este o decizie nebunească, cu o serie de efecte negative, o decizie luată împotriva industriei şi a angajaţilor italieni şi europeni, cu avantaje totale pentru companiile şi interesele chineze, declara, pe 15 februarie, Matteo Salvini, vicepremier şi ministru al Infrastructurii şi Transporturilor, în Guvernul premierului Giorgia Meloni, conform postului SkyTG24.
Germania respinge inițiativa Comisiei Europene
Volker Wisssing, ministrul german al Transporturilor, a declarat marţi, potrivit revistei Bild şi site-ului Tagesschau.de, că Berlinul nu poate accepta o iniţiativă care nu prevede folosirea în continuare a carburanţilor sintetici ecologici, în contextul în care Parlamentul European nu a ţinut cont de obiecţiile Germaniei.
Politicianul Jens Gieseke (CDU) a avertizat asupra riscurilor producției de autovehicule în Germania şi în Europa, catalogând iniţiativa drept "absurdă".
"Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor", a afirmat Jens Gieseke, avertizând că prima consecinţă a promovării vehiculelor electrice constă în mutarea producţiei de baterii în Statele Unite sau Canada.
În același timp, Hubert Aiwanger, ministrul Economiei din landul Bavaria, a acuzat Parlamentul European şi Guvernul Olaf Scholz de "politici împotriva autovehiculelor".
"În realitate, interzicerea motoarelor cu ardere internă nu are obiectivul eliminării dioxidului de carbon din traficul auto.
Ideologii sunt preocupaţi de eliminarea maşinilor şi de descurajarea mobilităţii individuale.
Cu toate acestea, maşinile pur electrice nu vor fi suficiente pentru a menţine peste 40 de milioane de autoturisme în circulaţie în Germania", a avertizat Hubert Aiwanger.
Decizia controversată, luată de Parlamentul European, pe baza unei iniţiative legislative a Comisiei Europene, va trebui aprobată în aceeaşi formă de Consiliul Uniunii Europene, în caz contrar, proiectul va fi modificat, potrivit Mediafax.