Scandalul cărnii de cal, care a cuprins întreaga Europă, a adus cu sine beneficii nesperate pentru comercianţii de produse pe bază de ... carne de cal, scrie
The Wall Street Journal.
Deşi în 19 state au fost identificate produse etichetate cu un conţinut de carne de vită, iar ele aveau în compoziţie carne de cal, veştile proaste au afectat în mod special Marea Britanie şi Irlanda, unde consumul de carne de cal este TABU.
Cu toate acestea, în ţări precum Franţa şi Germania, măcelarii de carne de cal au observat că
mediatizarea accentuată aduce beneficii afacerilor lor. Astfel, măcelarii sunt martorii unei creşteri neaşteptate a cererii de carne de cal din partea clienţilor curioşi.
Consumul de carne de cal în Franţa a crescut „între 10 şi 15% numai în ultimele două săptămâni”, a declarat Eric Vigoureux, preşedintele asociaţiei măcelarilor de carne de cal din Franţa, referindu-se la informaţiile privind evoluţia afacerilor membrilor din întreaga ţară.
În München, clienţii vin special în magazinul măcelarului de carne de cal Kaspar Worle, ultimul din capitala bavareză.
„Numărul clienţilor a crescut cu 20, 25% în ultimele săptămâni”, a declarat Ursula Wörle, coproprietarul afacerii.