O campanie Burger King stârneşte aprinse controverse în Statele Unite: campania "Whopper Virgins", ce urmează a fi lansată oficial pe 6 decembrie, ar trebui să convingă consumatorii că sandvişurile Whopper sunt mai bune decât cele din meniul rivalului McDonald's. Spoturile folosesc imaginea ţăranilor transilvăneni şi a locuitorilor Thailandei si Groenlandei,
pentru a defini populaţiile indigene care nu cunosc gustul de burger. Fără să cunoască prea bine popoarele despre care vorbesc, internauţii americani consideră că Burger King nu ar trebui să ?îşi bată joc de populaţiile sărace?...
Autorii, agenţia Crispin Porter & Bogusky şi shop-ul de creaţie MDC Partners, vor să convingă consumatorii că Whooper ?este cel mai autentic test de gust culinar?. Pe
platforma online a campaniei, internauţii pot urmări reacţiile reprezentanţilor mai multor grupuri etnice din afara Statelor Unite la degustarea preparatelor, în cadrul "testului pur al gustului".
"Pentru a afla cât mai multe despre burgerul favorit al Americii a trebuit să părăsim America", spun iniţiatorii campaniei. "Dacă vrei o părere adevărată despre un burger,
trebuie să întrebi pe cineva care nu are în limba nativă nici măcar un cuvânt echivalent pentru burger", adaugă ei.
Internauţii Burger King pentru că exploatează regiuni subdezvoltate în cadrul strategiilor de marketing. "Nu cred că populaţii indigene ar trebui folosite pentru a anima un public plictisit, care vrea să se amuze cu orice preţ", scrie un comentator pe Gothamist.com. "Ar fi mai bine ca aceşti oameni care suferă de foame să fie ajutaţi în sensul adevărat, nu să li se furnizeze atacuri de cord în cutii comestibile", menţionează un blogger pe Walletpop.com.
Antena3.ro