Indemnizaţiile acordate celor răniţi vor fi cuprinse între 1.500 şi 70.000 de euro, în funcţie de gravitatea afecţiunilor, a mai arătat într-un comunicat de presă compania care încheie asigurările obligatorii de călătorie cu compania căilor ferate spaniole, Renfe.
Majoritatea oamenilor care şi-au pierdut viaţa în accidentul de tren din apropiere de Santiago de Compostela erau spanioli, însă au fost victime şi din Columbia, Mexic, Brazilia, Republica Dominicană, Italia, Algeria şi SUA.
Allianz a mai informat, luni, că răniţii vor avea parte şi de plata asistenţei medicale până la 180 de zile de la data accidentului, iar poliţa include şi cheltuielile de deplasare, cazare şi îngrijire pentru cel mult doi membri al familiei, dacă rănitul a fost internat în spital. Aceeaşi poliţă include şi transportul răniţilor şi al însoţitorilor, precum şi repatrierea sau transportul celor decedaţi, dar şi cheltuieli de înmormântare de până la 3.000 de euro.
Filmul celui mai grav accident din ultimii 70 de ani din Spania. Imagini cu momentul în care s-a produs tragedia
În plus, toate victimele accidentului sau rudele acestora au 5 ani la dispoziţie pentru a-şi cere drepturile la indemnizaţii. Încă din ziua accidentului, în 24 iulie, compania de asigurări a pus la dispoziţie servicii speciale pentru cei afectaţi, o echipă de specialişti deplasându-se chiar la locul tragediei, pentru asistenţa răniţilor şi transportul celor decedaţi, consemnează EFE.
Presa spaniolă de luni informa că marţi ar urma să fie deschise cutiile negre ale trenului de tip Alvia, pentru aflarea de detalii importante legate de circumstanţele accidentului în care şi-au pierdut viaţa 79 de persoane şi alte zeci au fost rănite.
Mecanicul trenului deraiat în Spania era VITEZOMAN! Se lăuda pe Facebook cu performanţele obţinute pe şine
Francisco José Garzón Amo, mecanicul trenului deraiat, a fost pus sub acuzare pentru omor prin imprudenţă şi va fi judecat în libertate, instanţa ridicându-i paşaportul.
El a declarat la audierile preliminare că a fost atât de dezorientat, încât nu ştia pe ce porţiune a căilor ferate se afla la momentul accidentului. El a mai spus că, atunci când a vrut să frâneze, era deja prea târziu.