Antena 3 CNN Externe Firma de închiriere auto Hertz vinde 20.000 de vehicule electrice și reinvestește în mașini alimentate pe benzină sau motorină

Firma de închiriere auto Hertz vinde 20.000 de vehicule electrice și reinvestește în mașini alimentate pe benzină sau motorină

Ştefan Petrică
1 minut de citit Publicat la 09:21 12 Ian 2024 Modificat la 09:21 12 Ian 2024
inchiriere masini electrice
Firma de închiriere auto Hertz vinde 20.000 de vehicule electrice și reinvestește în mașini alimentate pe benzină sau motorină Sursa foto: Getty Images O bee32

Hertz, una dintre companiile care a avut un impact semnificativ în promovarea vehiculelor electrice, a decis să reducă prezența acestora în flota sa.

Compania planifică să vândă aproximativ o treime din flota sa electrică, constând în aproximativ 20.000 de vehicule, și să utilizeze veniturile pentru achiziționarea unor vehicule cu motoare pe benzină.

Motivul principal invocat pentru această schimbare este impactul financiar negativ pe care vehiculele electrice l-au avut asupra companiei.

Directorii Hertz au explicat că, deși costurile de întreținere sunt mai reduse, costurile de reparație a daunelor și amortizarea mai mare au dus la o decizie strategică de a reveni la vehiculele cu motoare pe benzină.

Citește și: Orașul din România în care se construiește un spital nou. Clădirea va fi dotată inclusiv cu heliport: "Un vis care devine realitate"

CEO-ul Hertz, Stephen Scherr, a menționat că reparațiile și daunele la vehiculele electrice pot fi de două ori mai costisitoare decât cele asociate vehiculelor cu motoare cu combustie internă.

De asemenea, scăderea prețurilor vehiculelor electrice noi pe piață a afectat valoarea de revânzare a mașinilor electrice uzate de la Hertz.

Tesla reprezintă aproximativ 80% din flota de vehicule electrice a Hertz, iar politica agresivă de reducere a prețurilor practicată de Tesla a influențat scăderea valorii de revânzare a mașinilor electrice uzate.

Aceasta a condus la o depreciere rapidă a vehiculelor electrice din flota Hertz, generând o previzibilă pierdere de aproximativ 245 de milioane de dolari, adică în jur de 12.250 de dolari pe vehicul, conform declarației SEC a companiei, potrivit CNN Business.

Un alt aspect menționat este că, fiind o companie relativ nouă, Tesla nu dispune de o rețea matură de aprovizionare cu piese de schimb și tehnicieni de reparații pregătiți, ceea ce face reparațiile să fie mai costisitoare și mai lente comparativ cu alți producători auto mai consacrați.

În concluzie, decizia Hertz de a reduce flota de vehicule electrice și de a investi în vehicule cu motoare pe benzină este atribuită în mare parte impactului financiar negativ generat de costurile de reparație, deprecierea rapidă și politica agresivă de prețuri practicată de Tesla.

×
x close