Antena 3 CNN Externe Începe construcția unui canal navigabil între Marea Neagră și Marea Marmara: Proiectul "Canalul Istanbul" va costa miliarde de dolari

Începe construcția unui canal navigabil între Marea Neagră și Marea Marmara: Proiectul "Canalul Istanbul" va costa miliarde de dolari

Mia Lungu
1 minut de citit Publicat la 15:53 31 Mai 2021 Modificat la 15:53 31 Mai 2021
o_1f717n8ocf5p1ga21prv1st51u1sb.jpg
Sursa foto: Hepta

Anunțul făcut sâmbătă de președintele Erdogan vine după un deceniu de când a lansat acest "proiect nebunesc" privind un canal navigabil cu o lungime de 45 de kilometri care să reducă presiunile asupra Stramtorii Bosfor, potrivit Blomberg.

Într-un raport guvernamental publicat în 2019, prețul estimativ al canalului era de 75 miliarde de lire (13 miliarde de dolari la acea dată).

Erdogan mizează pe faptul că acest canal va da naștere la noi orașe de-a lungul rutei și va crea mii de locuri de muncă, inversand astfel tendința de scădere a popularității liderului Turciei înaintea alegerilor prezidențiale din 2023.

În cei 18 ani de când conduce Turcia, Erdogan a investit zeci de miliarde de dolari în uriașe proiecte de infrastructură precum noul aeroport din Istanbul, un nou pod peste Bosfor și mari spitale.

Erdogan: "Vom pune fundația la Canal Istanbul la finele lunii iunie

Canalul între Marea Neagră și Marea Marmara ar urmă să dea naștere unui nou oraș cu o jumătate de milion de locuitori iar mai multe poduri vor face legătură între cele două maluri.

"Vom pune fundația la Canal Istanbul la finele lunii iunie", a spus sâmbătă Erdogan cu prilejul unei ceremonii de aniversare a cuceririi Constantinopolului de către otomani în 1453.

"Vom construi două orașe pe cele două maluri ale Canalului Istanbul. Grație acestor orașe, frumusețea și importantă strategică a Istanbulului vor crește", a adăugat liderul turc.

Primarul din Istanbul se opune proiectului 

Primarul orașului Istanbul, Ekrem Imamoglu, a promis că va folosi toate pârghiile legale pentru a bloca planul lui Erdogan, susținând că acesta implică riscuri pentru mediu și infrastructură.

Potrivit edilului, construcția unui asemenea canal riscă să diminueze accesul la apă potabilă pentru cei 16 milioane de locuitori ai Istanbulului.

Canalul Istanbul ar urmă să înceapă în districtul Kucukcekmece de lângă Marea Marmara, unde există deja un lac interior, se va îndrepta spre rezervorul Sazlidere, după care se va termină la Marea Neagră, la nord de localitatea Durusu.

Cu o adâncime de 25 de metri și o lățime de 400 de metri, noul canal ar urmă să fie integrat cu noi porturi și centre logistice, urmând a include și trei tuneluri subterane pentru autovehicule.

×
x close