În prezent, Icon of the Seas este pregătită să navigheze în Caraibe, ceea ce înseamnă că nu va întâlni gheață. Dar chiar dacă în viitor este folosit într-o zonă în care ar putea fi gheață, este încă incredibil de rar ca o navă de croazieră să lovească astăzi un aisberg.
Navele de croazieră se bazează pe tehnologia radar și pe monitorizarea prin satelit pentru a evita coliziunile cu aisbergurile. Îmbunătățirile aduse GPS-ului și a patrulelor cu aeronave ale oceanelor au făcut, de asemenea, navigarea pe mare mai sigură, dar există totuși un mic risc.
Din fericire, navele de croazieră de astăzi sunt, de asemenea, mai bine pregătite pentru dezastru.
Citește și: Cum arată cel mai mare vas de croazieră din lume. Vor urca la bord aproape 8.000 de persoane
Royal Caribbean, linia de croazieră din spatele Icon of the Seas, spune că toate navele lor de croazieră au ambarcațiuni de salvare suficiente pentru a găzdui fiecare oaspete și membru al echipajului la bord, precum și capacitate suplimentară în rezervă.
Conform Insider, pasagerii din croazierele lor sunt, de asemenea, obligați să efectueze exerciții, astfel încât să știe ce să facă în caz de urgență.
Chiar dacă o tragedie improbabilă ar lovi marele vas, protocoalele cu barca de salvare și pluta ar putea ajuta pasagerii să trăiască și să evite unele dintre cele mai dramatice și controversate scene din filmul "Titanic".