Antena 3 CNN Externe Greenpeace propune interzicerea zborurilor dacă există alternative de transport cu trenul cu o durată mai mică de 6 ore

Greenpeace propune interzicerea zborurilor dacă există alternative de transport cu trenul cu o durată mai mică de 6 ore

Cerasela Stafie
1 minut de citit Publicat la 17:28 27 Oct 2021 Modificat la 17:28 27 Oct 2021
avion
Greenpeace propune interzicerea zborurilor dacă există alternative de transport cu trenul cu o durată mai mică de 6 ore Sursa foto: Hepta.ro

Potrivit unui studiu publicat de organizație, o treime dintre cele mai frecventate zboruri din Uniunea Europeană au o alternativă cu trenul cu durata mai mică de şase ore. Interzicerea acestora ar duce la economisirea a 3,5 milioane de tone de dioxid de carbon (CO2).

Greenpeace a făcut apel la ''revitalizarea transportului feroviar'', pe care l-a descris drept ''ruda săracă a politicilor publice europene''. ONG-ul consideră că este ”necesară'' o reducere a traficului aerian pentru a limita încălzirea globală la 1,5 grade Celsius peste nivelurile din perioada preindustrială.

În respectivul studiu, organizația afirmă că zborurile pe distanţe sub 1.500 de kilometri reprezintă un sfert din emisiile din sectorul aerian european. 51 dintre cele mai frecventate 150 de zboruri pe distanţe scurte din Uniunea Europeană (excluzând conexiunile insulare), respectiv 34% dintre acestea, au deja o alternativă feroviară cu o durată sub şase ore. Printre acestea se numără și rutele cele mai frecventate din UE (Paris-Toulouse, Paris-Nisa şi Atena-Salonic), scrie Agerpres.

În schimb, proporţia pasagerilor care utilizează aceste rute aeriene pentru conexiuni nu este menționată în studiu. Acesta mai transmite și că 21 de rute au chiar şi o alternativă feroviară cu durata mai mică de patru ore, inclusiv unele rute internaţionale precum Amsterdam-Paris, Amsterdam-Frankfurt, Bruxelles-Frankfurt şi Paris-Frankfurt.

O alternativă directă cu trenul de noapte este disponibilă din acest an pentru 27% dintre cele mai aglomerate 150 de conexiuni.

''Emitem de 10 ori mai mult echivalent CO2 atunci când călătorim de la Paris la Amsterdam cu avionul decât cu trenul, în timp ce această călătorie se poate face în mai puţin de 3,3 ore cu trenul'', a notat Sarah Fayolle, manager de campanie în domeniul transporturilor la Greenpeace Franţa, citată într-un comunicat.

''Reducerea traficului aerian este esenţială pentru atingerea obiectivelor climatice ale Acordului de la Paris, iar desfiinţarea zborurilor pe distanţe scurte constituie un prim pas în acest sens'', a adăugat aceasta.

Potrivit Greenpeace, beneficiul climatic al deciziei Franţei de interzicere a legăturilor aeriene interne, excluzând conexiunile, atunci când este disponibilă o alternativă cu trenul în mai puţin de 2,3 ore, este ''prea limitat''.

În 2019, sectorul aerian mondial a emis 900 de milioane de tone de CO2 în 2019, adică aproximativ 2,5% din emisiile globale.

”Limitarea zborurilor scurte (sub 1.500 km), naţionale şi europene, nu va fi suficientă pentru a pune sectorul aerian pe şinele Acordului de la Paris (însă) este un punct de plecare deloc neglijabil,” a notat Greenpeace.

×
x close