Primul obiectiv de pe lista închirierilor este Acropole din Atena. O zi de filmări pentru reclame video în interiorul clădirii antice costă până la 1.600 de euro.
În plus, autorităţile elene se gândesc chiar să permită realizarea unor filme şi organizarea de evenimente în masă pe Acropole.
Toate fondurile încasate din închirierea siturilor elene vor fi direcţionate către restaurarea monumentelor istorice, având în vedere faptul că, pe timp de criză, vistieria statului nu are bani pentru aşa ceva, explică guvernanţii eleni.
Gerasimos Giakoumatos, deputat şi fost ministru din partea partidului conservator Nea Demokratia explică acest gest disperat: "Trebuie să închiriem Acropole, precum şi alte situri de patrimoniu unor companii private pentru a face rost de bani la buget. Este mai bine să dăm cu chirie valorile noastre istorice decât să tăiem şi mai mult salariile", a adăugat Giakoumatos.
Grecia a acumulat înainte de criza financiară datorii de 350 de miliarde de euro, circa 160% din PIB, nivel prea ridicat pentru a putea plăti.