Google a generat venituri de 147 de miliarde de dolari din publicitatea online anul trecut, mai mult decât orice altă companie din lume.
Anunțurile din proprietățile sale, inclusiv căutările web, YouTube și Gmail, au reprezentat cea mai mare parte a vânzărilor și a profiturilor.
Aproximativ 16% din venituri au provenit din afacerile sale de afișare sau de rețea, deoarece alte companii media folosesc tehnologia Google pentru a vinde anunțuri pe site-urile și aplicațiile lor.
Comisia Europeană a declarat că va investiga dacă Google denaturează concurența prin restricționarea accesului la terțe părți al datelor utilizatorilor, în scopuri publicitare, rezervând în același timp aceste date pentru propria utilizare.
"Suntem îngrijorați de faptul că Google a făcut mai dificilă competiția serviciilor rivale de publicitate online în așa-numita stivă de tehnologie publicitară", a declarat comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager, într-un comunicat.
„Vom analiza, de asemenea, politicile Google privind urmărirea utilizatorilor, pentru a ne asigura că sunt în concordanță cu concurența loială”, a spus ea.
Google a declarat că va interacționa în mod constructiv cu Comisia.
"Mii de companii europene folosesc produsele noastre publicitare pentru a ajunge la clienți noi și pentru a-și finanța site-urile web în fiecare zi. Le aleg pentru că sunt competitive și eficiente", a spus un purtător de cuvânt al companiei.