Mulţi dintre peştii scumpi vânduţi în Europa, sunt de fapt peşti ieftini, vânduţi la suprapreţ şi etichetaţi intenţionat greşit, arată un studiu al laboratoarelor Eurofins din Hamburg.
Preţul peştelui creşte pe pieţele globale, întrucât cota de captură a scăzut. Din acest motiv, industria continuă să vină cu idei noi pentru a reduce costurile şi pentru a-şi menţine produsele la un preţ cât se poate de mic.
Problema etichetării greşite a peştelui este prezentă şi în Marea Britanie. Un studiu recent a arătat că şapte la sută dintre produsele etichetate drept peşte scump sunt de fapt pangasius, unul dintre cei mai accesibili peşti.
În Statele Unite, cifrele sunt şi mai îngrijorătoare. O treime din produsele de peşte sunt etichetate greşit, potrivit unui studiu.
Industria globală a peştelui este evaluată la sute de miliarde de dolari anual şi este în continuă creştere, sunt de părere experţii.