Antena 3 CNN Externe O firmă de PR cu legături rusești a plătit influenceri să discrediteze vaccinul Pfizer

O firmă de PR cu legături rusești a plătit influenceri să discrediteze vaccinul Pfizer

Alexandra Ionescu
1 minut de citit Publicat la 20:50 25 Mai 2021 Modificat la 20:50 25 Mai 2021
o_1f6i5shgt1vfsp4sr0c16n31v69b.jpg
Sursa foto: Hepta

Compania Fazze, care se descrie ca o „platformă de marketing pentru influenceri” ce se ocupă cu „conectarea bloggerilor și a agenților de publicitate”, susține că își are sediul pe 5 Percy Street din Londra, dar nu este înregistrată acolo.

Marți și-a închis site-ul, iar contul de Instagram a devenit privat.

Anterior, compania a contactat mai multe persoane care postează pe YouTube despre medicină sau știință și le-a cerut, într-o engleză stricată, să „explice că rata de mortalitate în rândul celor vaccinați cu Pfizer este de trei ori mai mare decât la AstraZeneca”.

Influencerilor li s-a cerut să publice linkuri pe YouTube, Instagram sau TikTok privind articole apărute în Le Monde, Reddit sau Ethical Hacker despre un raport care ar fi fost scurs în presă și demonstrează această afirmație, potrivit The Guardian.

În oferta făcută, compania le cere „să acționeze ca și cum ai avea pasiunea și interesul pentru acest subiect” și să evite utilizarea cuvintelor „publicitate” sau „sponsorizat” în postări sau videoclipuri, deoarece „materialul ar trebui să fie prezentat ca o viziune independentă”.

Capturi cu e-mailuri primite au fost postate pe Twitter de Léo Grasset, un popular YouTuber francez care publică filmulețe pe teme de știință, cu aproape 1,2 milioane de abonați. Grasset a declarat că campania are un „buget colosal”, dar că agenția a refuzat să-și identifice clientul.

×
x close