Familia unui explorator francez care a murit în urma imploziei submersibilului Titan a intentat un proces pentru omor din culpă, solicitând peste 50 de milioane de dolari și acuzând operatorul OceanGate de neglijență gravă, potrivit The Guardian.
Paul-Henri Nargeolet s-a numărat printre cele cinci persoane care au murit când submersibilul Titan a făcut implozie în timpul unei călătorii către faimoasa epavă a Titanicului din Atlanticul de Nord, în iunie 2023.
Nimeni nu a supraviețuit călătoriei la bordul submersibilului experimental deținut de OceanGate, o companie din statul Washington care și-a suspendat de atunci activitatea.
Cunoscut drept "domnul Titanic", Nargeolet vizitase situl Titanic de mai multe ori și era considerat unul dintre cei mai buni cunoscători ai celebrei epave. Într-o declarație trimisă prin e-mail, avocații lui au declarat că "submersibilul condamnat" a avut o "istorie tulbure" și că OceanGate nu a dezvăluit date esențiale despre navă și durabilitatea acesteia.
"Procesul mai susține că, deși Nargeolet a fost desemnat de OceanGate să facă parte din echipajul navei, multe dintre detaliile privind defectele și neajunsurile navei nu au fost dezvăluite și au fost ascunse în mod intenționat", au declarat avocații de la Buzbee Law Firm din Houston, Texas.
Un purtător de cuvânt al OceanGate a refuzat să comenteze procesul, care a fost intentat marți în King County, Washington.
Tony Buzbee, unul dintre avocații care se ocupă de caz, a declarat că unul dintre scopurile procesului este de a "obține răspunsuri pentru familie cu privire la modul exact în care s-a întâmplat acest lucru, cine au fost toți implicați și cum au putut cei implicați să permită ca acest lucru să se întâmple".
În urma dezastrului, au apărut îngrijorări cu privire la faptul că Titan era condamnat din cauza designului său neconvențional și a refuzului creatorului său de a se supune verificărilor independente care sunt standard în industrie. Implozia sa a ridicat, de asemenea, întrebări cu privire la viabilitatea și viitorul explorării private la mare adâncime.
Paza de Coastă a SUA a convocat rapid o anchetă la nivel înalt, care este încă în desfășurare. O audiere publică cheie care face parte din anchetă este programată să aibă loc în septembrie.
Titan a efectuat ultima scufundare pe 18 iunie 2023, într-o duminică dimineața, și a pierdut contactul cu nava sa de sprijin aproximativ două ore mai târziu. După o misiune de căutare și salvare care a atras atenția întregii lumi, epava Titanului a fost găsită pe fundul oceanului la aproximativ 300 de metri de prova Titanicului, la aproximativ 700 km sud de St John's, Newfoundland.
Stockton Rush, CEO și co-fondator al OceanGate, conducea Titan în momentul imploziei. Pe lângă Rush și Nargeolet, implozia i-a ucis pe aventurierul britanic Hamish Harding și pe doi membri ai unei familii pakistaneze importante, Shahzada Dawood și fiul său Suleman Dawood.
Compania care deține drepturile de salvare a Titanicului se află în mijlocul primei sale călătorii la locul epavei din ultimii ani. Luna trecută, RMS Titanic Inc, o firmă cu sediul în Georgia, a pornit din Providence, Rhode Island, în prima sa expediție la sit din 2010.
Nargeolet a fost director de cercetare subacvatică pentru RMS Titanic. Avocații acestuia l-au descris drept un veteran experimentat al explorării subacvatice care nu ar fi participat la expediția Titan dacă societatea ar fi fost mai transparentă.