Anul trecut această țară a cheltuit aproape 6 miliarde de dolari pentru a importa combustibili fosili, mai bine de jumătate din această sumă fiind destinată combustibilului pentru autovehicule.
De aceea, autoritățile au anunțat că nu vor mai permite importul de mașini dacă acestea nu sunt electrice.
Este vorba despre Etiopia. Autorităţile acestei ţări nu mai vor mașini cu motor cu combustie internă, scrie electrek.co.
În februarie anul trecut, Uniunea Europeană a aprobat o lege care ar interzice vânzarea de mașini cu motor cu combustie în statele sale membre începând cu 2035, alăturându-se mai multor state din SUA, Canada, Japonia, Singapore, India, Noua Zeelandă și o serie de alte națiuni cu interdicții similare. Etiopia, însă, încearcă să interzică importul de vehicule cu motoare cu combustie internă chiar de anul acesta.
Citeşte şi: Cea mai mare vulnerabilitate a mașinilor electrice: mulți renunță la ele din această cauză
Ministrul etiopian al Transporturilor a anunțat, recent, finalizarea planului general de logistică al țării.
Acesta a explicat că eforturile de a înființa stații de încărcare pentru mașinile electrice rămân o prioritate pentru Guvern și a adăugat că, din cauza faptului că țara nu are posibilitatea de a accesa bani în condiții favorabile, Etiopia nu își mai permite în acest moment să continue să importe benzină și motorină ca până acum.
Mașinile electrice au fost gândite drept o alternativă ecologică la cele cu motoare bazate pe combustie internă, însă prețul ridicat și fiabilitatea relativ scăzută îi descurajează pe mulți să cumpere un astfel de autovehicul.
De departe, bateriile se dovedesc a fi cea mai mare problemă a mașinilor electrice. Dacă se strică, înlocuirea lor poate fi foarte costisitoare. Aspectul este luat în calcul de asigurători, care, de regulă, cresc tarifele polițelor la fiecare potențial risc.
De altă parte, tocmai pentru că bateriile nu sunt fiabile, oamenii evită să cumpere mașini electrice la mâna a doua.
Unii dintre producătorii auto, precum General Motor sau Ford, au făcut eforturi pentru ca bateriile pe care le pun pe mașinile electrice să fie modulare, adică să poată fi înlocuite mai ușor în cazul unei defecțiuni sau al unui accident.
Modularitatea este în prezent analizată și de Tesla, care încă folosește baterii integrale. Acestea nu pot fi reparate, ci doar schimbate.