Antena 3 CNN Externe „Elon Musk este un promotor al răului”. Comisia Europeană îl atacă dur pe miliardarul american

„Elon Musk este un promotor al răului”. Comisia Europeană îl atacă dur pe miliardarul american

Adrian Dumitru
3 minute de citit Publicat la 20:06 16 Oct 2024 Modificat la 20:06 16 Oct 2024
Elon Musk vorbeste gesticuland cu palmele ridicate
Elon Musk. Foto: Getty Images

Elon Musk, spre deosebire de alți lideri din domeniul tech „nu este capabil să facă diferența între bine și rău”, a declarat, miercuri, Vera Jourova, vicepreședintă a Comisiei Europene pentru Valori și Transparență, relatează Politico.

Oficiala europeană spune că multimiliardarul american, șef al Twitter și unul dintre cei mai importanți susținători ai lui Donald Trump, amplifică ura. Ea l-a numit pe Musk un „promotor al răului”.

Elon Musk e de mai multă vreme într-un conflict cu Comisia Europeană și cu oficialii europeni care au încercat să oblige Twitter să se supună regulilor europene în ce privește dezinformarea.

Musk a cumpărat Twitter în aprilie 2022, i-a schimbat numele în „X” la puțin timp după, și și-a atras nenumărate critici cu privire la felul în care a gestionat platforma, politicienii europeni și societatea civilă acuzându-l că a permis ca discursul urii să devină prevalent pe rețeaua socială.

„Am început să relativizăm răul, iar el ajută în mod proactiv la asta. Este un promotor al răului”, a declarat Jourova într-unul dintre cele mai dure atacuri de până acum la adresa lui Musk.

Politiciana cehă, șefă a portofoliului european al justiției între 2014 și 2019, conduce domeniul valorilor și transparenței în comisia actuală, și a avut contacte și negocieri frecvente cu companiile din domeniul tech pe teme precum confidențialitatea, dezinformările și moderarea conțintului.

Companii Big Tech „au o putere monstruoasă în mâinile lor”, a spus ea – „Mi-e foarte teamă că aceste platforme digitale pot ajunge în mâini nepotrivite”.

„Twitter este principalul loc de unde se răspândește antisemitismul acum”, a mai spus Jourova, adăugând și că i-a avertizat pe miniștrii europeni să fie vigilenți la posibilitatea ca antisemitismul online să fie transpus și în offline.

„Suntem în situația în care forțele de ordine ale statelor membre trebuie să-i protejeze pe oamenii amenințați, există amenințare fizică la adresa lor. La asta mă refer, e un nou capitol, o nouă intensitate a antisemitismului, acolo unde nu vedemsuficientă acțiune din partea platformelor”,a adăugat ea.

Deși nu l-a întâlnit niciodată personal pe Elon Musk, Jourova a spus că „Aș spune dintre șefii tech pe care-i cunosc, el este singurul care nu știu să facă diferența între bine și rău”.

Jourova critică „inovația de dragul inovației”

Jourova a respins și narativul recent și tot mai popular, conform căruia, sistemele de reglementare ale UE blochează inovația.

Blocul european a adoptat o mulțime de noi legi în domeniul digital pe parcursul ultimilor cinci ani, ceea ce a condus la critici și plângeri din partea tehnologiilor tech care susțin că nu pot să-și lanseze instrumentele AI și alte produse inovative în Europa pentru că nu știu cum vor funcționa împreună reglementările și nici cum vor fi puse în aplicare.

Dar inovația de dragul inovației nu este neapărat ceva dezirabil, a declarat Jourova – „Trebuie să fim siguri că inovarea este făcută în așa fel încât să-i ajute pe oameni și să le facă bine”.

Ea s-a întrebat de ce se consideră că inovația este în mod necesar descriscă ca ceva bun în mod absolut și că reglementările sunt mereu ceva rău – „Nu este totul în alb și negru”.

Profiturile uriașe ale companiilor Big Tech nu ar trebui să fie obținute pe seama europenilor, a spus Jourova, chair dacă asta înseamnă că se va amâna lansarea unor produse.

„Nimeni nu spune că Google și alții nu pot aduce noi tehnologii în Europa. Poate după o lun, două, o jumătate de an sau mai târziu – vrem să fim siguri”, a adăugat ea.

Deși UE a adoptat recent Legea Inteligenței Artificiale, Legea Serviciilor Digitale și Legea Piețelor Digitale, GDPR-ul este cel care a rămas ținta predilectă a furiei companiilor, mai ales în felul în care este interpretată.

×
x close