O producție din materiale plastice reciclate și găsirea unor piețe de desfacere pentru aceasta constituie piste de cercetare prioritare pentru a putea face față scăderii resurselor naturale. O firmă olandeză a dezvăluit un proiect (aflat încă în stare de concept) de drumuri acoperite cu plastic reciclat, iar la Nantes (Franța) o echipă de cercetători a pus la punct un biobitum pe bază de alge.
La scară europeană numai 25% din deșeurile de plastic sunt reciclate și la scară mondială peste 55% ar fi incinerate. Argumentul este prezentat de firma olandeză VolkerWessels în promovarea proiectului "PlasticRoad", care constă în înlocuirea asfaltului, responsabil în fiecare an de 1,6 milioane de tone de emisii de CO2 la nivel mondial, cu un strat realizat integral pe bază de sticle de apă folosite, recuperate îndeosebi din oceane, pe care le poluează. Potrivit firmei, procedeul ar oferi multe avantaje.
Durata de viață a drumurilor astfel pavate ar fi de trei ori mai mare decât în cazul asfaltului. Îmbrăcămintea ar putea rezista la mari variații de temperatură (de la—40 la +80 de grade Celsius) și ar necesita mai puține lucrări de întreținere decât asfaltul. Punerea lui în operă ar fi mai rapidă (fiind asigurată cu blocuri prefabricate în uzină), iar cablurile și a alte rețele ar fi mai ușor de integrat.