Pentru că la asta trebuie să se aştepte românii, potrivit avocatului armatorului, care îi reprezintă în anchetă. Iar secundul Dragoş Ionescu şi mecanicul-şef Ion Ionescu îşi văd, din nou, spulberate speranţele de a se întoarce acasă.
Când nava lor a naufragiat, în apropiere de Mumbay, cu tot cu transportul de 60.000 de tone de cărbune, au fost salvaţi într-o operaţiune spectaculoasă. Era începutul lui august. Credeau că vor pleca acasă după câteva săptămâni. Începuse o anchetă, iar comandantul şi mecanicul-şef erau acuzaţi de neglijenţă în serviciu. Ancheta s-a încheiat, dar veştile pe care le-au primit le dau fiori reci.
Acum, românii sunt prinşi la mijloc, între armatorul care a trimis în cursă o navă veche de 28 de ani şi clientul indian care a comandat transportul deşi ştia că o navă atât de veche nu are voie să se apropie de ţărm în perioada musonului.
În cazul în care acuzarea va merge pe varianta scufundării provocate, căpitanul şi mecanicul-şef vor fi acuzaţi de conspiraţie criminală, fraudă şi tentativă de distrugere a probelor.