Antena 3 CNN Externe Directorul unei mari companii din SUA și-a cerut scuze după ce a pus două femei să pozeze cu abajururi pe cap

Directorul unei mari companii din SUA și-a cerut scuze după ce a pus două femei să pozeze cu abajururi pe cap

Andreea Ştefan
1 minut de citit Publicat la 21:37 15 Aug 2024 Modificat la 21:37 15 Aug 2024
femei abajur paoloalto
Compania s-a confruntat cu critici pe internet pentru ținutele cu abajururi, care ascundeau fețele femeilor | Sursă foto: Linkedin

Cea mai mare companie de securitate cibernetică din SUA și-a cerut scuze pentru că a folosit două femei care au pozat cu abajururi pe cap la un eveniment  din Las Vegas, potrivit BBC.

Scopul lor era să atragă atenția asupra sponsorizării de către Palo Alto Networks a unei „CyberRisk Collaborative Happy Hour” la conferința Black Hat.

Însă această acțiune publicitară a stârnit reacții negative, criticii numind-o „sexistă”, „înfiorătoare” și „fără ton”.
Într-o postare pe LinkedIn, șeful firmei, Nikesh Arora, a recunoscut că a fost o greșeală de judecată, afirmând că „fără echivoc, nu este cultura pe care o susținem sau la care aspirăm să fim”.

Compania s-a confruntat cu critici dure pe internet pentru ținutele cu abajururi, care ascundeau fețele femeilor.

„Deci noi, femeile, nu suntem decât recuzită pentru voi? Suntem la BlackHat doar pentru a fi purtătoare de abajururi?”, a întrebat consilierul executiv Olivia Rose într-o postare pe LinkedIn care a determinat în cele din urmă scuzele lui Arora. „Rușine să vă fie - pur și simplu rușine”, a scris ea.

Imaginea femeilor a fost făcută de utilizatorul LinkedIn Sean Juroviesky, care a descris scena ca fiind „sexistă”. „Ce naiba Palo Alto Networks este în 1960?”, a comentat el.

Un utilizator Reddit, care a susținut că a fost la eveniment, a spus că a plecat mai devreme, deoarece a fost „înfiorător” și „scârbos”.

Originile „Booth babe”

Ideea ținutelor pare să fi fost inspirată de așa-numitele „booth babes” din primele zile ale Consumer Electronics Show, în anii 1960, când femeile erau angajate ca hostess la evenimente la care participau mai ales bărbați.

Până în anii 1990, utilizarea în acest mod a unor femei adesea îmbrăcate sumar a început să se confrunte cu o reacție de respingere, iar până în anii 2010 a dispărut în mare parte.

Cu toate acestea, dominația bărbaților în industria tehnologiei nu a dispărut - și nici îngrijorările legate de faptul că femeile sunt excluse sau tratate în mod sexist.

La începutul acestui an, când s-a închis în mod neașteptat, rețeaua tehnologică Women Who Code a declarat că viziunea sa privind o industrie tehnologică „în care femei diverse și persoane excluse din punct de vedere istoric prosperă la fiecare nivel nu este îndeplinită”.

Una dintre puținele femei CEO în domeniul tehnologiei, Lidiane Jones de la Bumble, a declarat pentru BBC în acest an că „încă nu este o călătorie echitabilă pentru femeile de astăzi” în industrie.

×
Parteneri
x close