Producătorul național de energie al Ungariei, compania MVM (deținută în proporție de 100% de stat), este o verigă în lanțul prin care Budapesta finanțează în secret campania de creare a unei identități regionale în județele Harghita și Covasna.
În 2014, MVM a cumpărat, cu peste 27 de milioane de euro, 90% din Hivatalos SRL, firmă din Harghita care deținea 6 microhidrocentrale pe niște pârâuri din județ.
50% din Hivatalos SRL se aflau în proprietatea unui off-shore din Cipru, Winsland Holdings Ltd. Alte 40% erau deținute de firma ungară HydroEnergy zrt., al cărei patron era cetățeanul român Lénárd András.
Lénárd András este nimeni altul decât omul pe care publicații apropiate guvernului de la Budapesta și apoi The New York Times l-au prezentat în 2017 ca pe un "erou" al luptei micilor producători împotriva multinaționalelor − în acest caz, compania olandeză Heineken.
După vânzarea părților deținute în Hivatalos SRL, el lansase berea artizanală denumită Igazi Csiki Sör (în traducere, "adevărata bere Ciuc"), motiv pentru care fusese dat în judecată de Heineken România, deținătorul mărcii Ciuc.
Datorită mediatizării cazului său și a susținerii primite din partea guvernului Orbán, Lénárd András avea să devină un simbol al mândriei secuiești, scrie pressone.ro.