Antena 3 CNN Externe Descoperire de senzaţie: A fost fotografiată o planetă care gravitează în jurul unui alt soare

17 Sep 2008   •   14:21

A fost făcută prima poză care prezintă o planetă despre care se crede că orbitează în jurul unui alt soare. Asemănător unei mingi de foc strălucitoare, soarele se află la uimitoarea distanţă de 500 de ani-lumină de Pământ.

Sus, în partea stângă a fotografiei se poate observa o luminiţă portocalie despre care oamenii de ştiinţă presupun că e o planetă uriasă, de opt ori mai mare decât planeta Jupiter din sistemul nostru solar. Distanţa planetei faţă de soarele în jurul căruia orbitează este de 300 de ori mai mare decât distanţă dintre Pământ şi Soarele din sistemul nostru solar. Pentru a putea fi clasificată ca planetă, obiectul trebuie să orbiteze în jurul unui soare.

David Lafrenicre, astronom canadian de la Universitatea din Toronto, care coordonează activitatea echipei de la Observatorul ?Gemini? a declarat pentru ?The Sun?: ?Este pentru prima oară când se observă un obiect ce pare a orbita în jurul unei stele care seamană cu Soarele nostru. Este important să demonstrăm că planeta are legătură gravitaţională cu Soarele în jurul căruia credem că gravitează?

Până în momentul de faţă, planetele care au fost descoperite în afara sistemului nostru solar nu orbitau în jurul unui Soare. Din 1990 şi până acum au fost descoperite 300 de astfel de planete extra-solare. Dezvoltarea telescoapelor din următorii 10 ani va permite observarea mai multor planete care nu fac parte din sistemul nostru solar. Viitoarele tehnologii ar trebui să facă posibilă şi analizarea atmosferelor pentru depistarea semnelor de existenţă a vieţii în alte sisteme solare.

Foto: "The Sun"