Jurnalistul Simon Calder explică, într-un
editorial publicat pe independent.co.uk, cum a fost posibil ca pilotul aeronavei Germanwings să rămână blocat în afara carlingii şi care este procedura standard în ceea ce priveşte accesul de urgenţă în cabina piloţilor.
Începând cu evenimentele din 11 septembrie 2001, procedura standard în ceea ce priveşte accesul în carlinga piloţilor a fost revizuită, iar uşile au fost înlocuite cu unele blindate, pentru a-i împiedica pe terorişti să ajungă la echipajul de zbor.
Istoria a arătat cât de uşor s-a produs deturnarea mai multor avioane comerciale, după ce teroriştii au pătruns în cabinele de zbor şi i-au ucis pe membrii echipajului.
În situaţia în care un membru al echipajului părăseşte carlinga, există un cod digital pe care acesta îl formează şi care îi deschide uşa blindată, chiar dacă persoana care rămâne în carlingă nu răspunde solicitării. Cu toate acestea, există o limită de timp, între 5 şi 20 de minute, în care cel din afara cabinei poate forma codul de acces.
Procedura presupune câteva secunde de aşteptare, pentru ca apoi uşa carlingii să se deschidă în alte câteva secunde.
Cu toate acestea, persoana care rămâne în interiorul carlingii poate bloca accesul celui din afară, prin neutralizarea codului digital de acces.
Pe această ipoteză merg anchetatorii care investighează tragedia avionului Germanwings în Alpii francezi. Potrivit procurorului francez implicat în dosar, copilotul, care se afla singur în carlingă, a refuzat să deschidă uşa cabinei de zbor şi se pare că a prăbuşit avionul intenţionat.Jurnalistul Simon Calder subliniază că procedurile variază de la o companie aeriană la alta, arătând că sunt companii care cer celorlalţi membri ai echipajului să îl înlocuiască în cabină pe pilot/copilot pe toată durata absenţei sale.