Tânărul de 28 de ani "a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Sub protecţia anonimatului, femeia a explicat că Lubitz îi mărturisise fiicei ei că avea depresie şi epuizare, motiv pentru care întrerupsese cursurile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2009, reluându-le în 2012. Fiica femeii l-a văzut ultima dată pe Andreas Lubitz, în vârstă de 28 de ani, în decembrie 2014. "Atunci părea normal şi spunea că se simte foarte bine ca pilot", a subliniat femeia.
"Nu pot decât să îmi imaginez că a avut ceva de moment. Nu cred că a plănuit prăbuşirea, deşi pare un masacru", a adăugat femeia.
Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat că Andreas Lubitz era apt de zbor, precizând că începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial în 2008, dar le întrerupsese o perioadă, timp în care a fost însoţitor de bord.
Andreas Lubitz, cetăţean german, lucra ca pilot la compania Germanwings din septembrie 2013 şi avea 630 de ore de zbor.
Autorităţile franceze suspectează că Andreas Lubitz a prăbuşit intenţionat avionul, el profitând de ieşirea pentru scurt timp a căpitanului din carlingă pentru a înclina aeronava pe o traiectorie de prăbuşire.