Gheorghe
Craioveanu, Cosmin Contra şi, poate, chiar Costel Busuioc vor
participa la o campanie care să amelioreze percepţia spaniolilor
faţă de imigranţii români. Numai că Executivul dă bani pe
un proiect pus sub semnul întrebării chiar de spanioli.
Percepţia că românii ar fi infractori şi violatori este
demontată de iberici, care scot în faţă relaţiile
individuale foarte bune cu români plecaţi în Spania.
Campania a costat câteva milioane bune de euro, bani plătiţi
de Guvern.
Campania
lucrează subtil şi la schimbarea percepţiei că românii sunt
exclusiv căpşunari, încercând să întărească
ideea că mulţi români sunt foarte instruiţi. Şi că mulţi
au reuşit să se integreze deja foarte bine în societatea
spaniolă. Dincolo de folosirea unor indivizi obişnuiţi pentru a
derula campania, notorietatea personajelor este un avantaj care nu
poate fi neglijat. Cosmin Contra sau Gică Craioveanu sunt două nume
vizate, dar lista nu e definitivată.
Pe
lângă clipurile video, campania include un documentar despre
România, invitarea unor jurnalişti spanioli cunoscuţi să
viziteze ţara noastră, precum şi folosirea tuturor canalelor de
comunicare.
Ca
orice campanie, şi aceasta a început cu un scandal pentru că
alegerea firmei care se ocupă de proiect nu s-a făcut prin
licitaţie. Preşedintele Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale
spune însă că o licitaţie clasică este bună pentru maşini,
nu pentru campanii de comunicare şi precizează că formula aleasă,
cea a dialogului competitiv, este legală şi are şanse mai mari de
reuşită.
Pentru
a schimba imaginea României şi a românilor, Guvernul a
pus la bătaie aproape opt milioane de euro. Patru milioane au fost
luate de firma Saatchi&Saatchi pe relaţia cu Spania, patru de
firma Playteam pentru o campanie similară cu românii din
Italia.
Observator