Anheuser-Busch InBev, cel mai mare producător mondial de bere, intenţionează ca în primii trei ani după finalizarea preluării rivalului SABMiller să elimine până la 3% din forţa de muncă combinată a celor două companii, în încercarea de a maximiza economiile apărute în urma celei mai mari tranzacţii derulată vreodată în industria berii, transmite Bloomberg.
Potrivit documentelor referitoare la preluarea SABMiller publicate vineri, reducerile de personal ar urma să fie implementate gradual şi în mai multe faze. O sursă din apropierea acestui dosar a declarat că este posibil să fie eliminate până la 5.500 locuri de muncă.
AB InBev a anunţat că restructurările de personal estimate nu includ domenii precum vânzările. În schimb, personalul de la sediul central al SABMiller va fi integrat în cartierul general al AB InBev de la Leuven, Belgia, şi birourile de la New York.
Restructurările de personal fac parte din economiile anuale în valoare de 1,4 miliarde de dolari pe care AB InBev vrea să le realizeze ca urmare a preluării SABMiller, fiind echivalente cu aproape 10% din veniturile anuale de 15 miliarde de dolari realizate de SABMiller. În paralel, producătorii de bere de masă încearcă să reducă costurile de producţie şi distribuţie în condiţiile în care pierd cote de piaţă în dauna micilor producători independenţi de bere din Europa şi America de Nord.
Analiştii sunt de părere că economiile pe care AB InBev vrea să le obţină de pe urma fuziunii cu SABMiller sunt mai mici decât cele pe care le-a realizat cu ocazia precedentelor tranzacţii. În 2008 când a preluat Anheuser-Busch Cos. cât şi în 2013 când a preluat grupul mexican Modelo, AB InBev a reuşit să reducă costurile la aproximativ 16% din vânzări.
Preluarea SABMiller, una dintre cele mai mari tranzacţii derulate vreodată, va permite AB InBev să controleze o treime din piaţa mondială a berii. Portofoliul AB Inbev include mărcile Corona, Stella Artois şi Budweiser, în timp ce SABMiller deţine mărci de bere precum Miller, Peroni, Pilsner Urquell şi Grolsch. Împreună, noua entitate va vinde de două ori mai multă bere şi va realiza un profit de patru ori mai mare decât Heineken, al treilea jucător de pe piaţa berii.
Comisia Europeană a aprobat deja tranzacţia prin care Anheuser-Busch InBev va prelua SABMiller, cu condiţia ca SABMiller să îşi vândă aproape toate operaţiunile din Ungaria, România, Cehia, Slovacia şi Polonia.
Ursus Breweries, parte din grupul SABMiller plc, este unul dintre cei mai mari producători de bere din România, cu brandurile Ursus, Timişoreana, Ciucaş, Peroni Nastro Azzurro, Grolsch, Pilsner Urquell, Azuga, Redd's şi Stejar.