Producătorul japonez Toyota a comunicat că a reușit să simplifice procesul de producție a materialului din care sunt construite bateriile în stare solidă.
Compania susține că o consecință a acestei realizări va fi apariția unor baterii cu o autonomie de aproape 1200 de kilometri și timp de încărcare de zece minute, relatează presa internațională.
"Atât pentru bateriile în stare lichidă, cât și pentru cele în stare solidă, urmărim să schimbăm drastic situația actuală, în care acumulatorii sunt prea mari, prea grei și prea scumpi. Urmărim înjumătățirea acestor factori", a declarat Keiji Kaita, președintele diviziei de cercetare Toyota.
Toyota estimează că va putea fabrica baterii în stare solidă pentru autovehicule electrice până în anul 2027.
Bateriile în stare solidă utilizează un electrolit solid în locul clasicului electrolit lichid și prezintă beneficii evidente față de acumulatorii de tip litiu-ion montați în prezent pe mașinile electrice.
Bateriile în stare solidă au fost considerate elementul care ar putea revoluționa piața mașinilor electrice, prin reducerea timpilor de încărcare, creșterea autonomiei și diminuarea riscului de incendiu asociat cu bateriile litiu-ion.
Totuși, acest tip de baterie a fost a fost considerat până recent prea dificil și prea scump de construit.