Conform înregistrărilor, comandantul aeronavei, căpitanul Arkadiusz Protasiuk şi-a dat seama prea târziu că avionul se afla foarte aproape de sol, afirmă cotidianul rus Komsomolskaia Pravda, care citează cotidianul polonez Dziennik Gazeta Prawna.
În momentul în care şi-a dat seama de acest lucru, Protasiuk a încercat imediat să îl redreseze. Însă, avionul nu a avut timp să recupereze decât 60% din puterea necesară în vederea planării. În fapt, ar fi avut nevoie de încă cinci secunde pentru a evita catastrofa.
Imediat după ce căpitanul Protasiuk a devenit conştient de faptul că planarea era imposibilă şi că va avea loc un impact cu solul, el a încercat o "aterizare dură". Soarta avionului şi oficialilor de rang înalt de la bord fiind decisă în câteva secunde, comandantul avionului a fost nevoit să ia o hotărâre într-un timp foarte scurt.
Pentru a nu cădea la sol, comandantul echipajului polonez a efectuat manevre de ridicare a părţii din faţă a avionului, însă acesta a lovit un copac cu una dintre aripi. O treime din aripă s-a detaşat. Avionul, de tip Tupolev-154M, a lovit solul cu coada şi a început să se învârtă în jurul axei sale. Motoarele s-au desprins, iar avionul s-a dezintegrat şi a luat foc.
Antena3.ro