De mai bine de 24 de ore, pasagerii vasului în derivă stau pe putea principală. Printre ei sunt şi românii de pe Costa Allegra, 2 pasageri şi 3 membri ai echipajului. Nu pot coborî în cabine, pentru că e o căldură greu de suportat. Nu funcţionează aerul condiţionat, nu funcţionează nicio utilitate, pasagerii nu au curent electric, aşa că nu este cea mai bună situaţie pentru ei.
Pentru români şi pentru ceilalţi oameni aflaţi pe vasul de lux croaziera a fost năruită. Singura lor opţiune de salvare este ca nava să fie tractată de un vas de pescuit francez spre una dintre insulele din apropiere, unde pasagerii vor fi debarcaţi.
Costa Allegra se află însă în apropiere de Coastele Tanzaniei, unde piraţii somalezi sunt foarte activi. Aşa că cei aflaţi la bord au motive de îngrijorare. La fel de îngrijorate sunt şi rudele lor, care-i aşteaptă acasă.
Povestea unei britanice poate uimi pe oricine. Fiul ei a lucrat pe Costa Concordia, nava care a eşuat luna trecută, iar fiica ei se află acum pe Costa Allegra. Mama îngrijorată speră că îşu va strânge curând fiica în braţe.
Compania proprietară a navei este într-o situaţie stânjenitoare. În doar o lună, două dintre navele sale au fost implicate în incidente extrem de grave. Prima, Costa Concordia, s-a răsturnat în Italia. La bord erau şi 16 români, dar şi o moldoveancă, Domnica Cemortan, a cărei relaţie cu căpitanul navei pare să fi compromis călătoria.