Antena 3 CNN Externe Cercetătorii au descoperit o exoplanetă asemănătoare cu Pământul care "ar putea fi locuibilă"

30 Sep 2010   •   12:16

O echipă de ?vânători de planete? de la Universitatea California (UC) Santa Cruz şi Institutul Carnegie din Washington, au anunţat descoperirea unei exoplanete cu masa de trei ori mai mare decât cea a Pământului, care ar oferi condiţii de viaţă similare cu cele ale planetei noastre, relatează NASA. O exoplanetă este o planetă care se învârte în jurul unei stele.

Astronomii americani studiază Gliese 581g de peste un deceniu, şi susţin că au descoperit o zonă unde s-ar afla apă. Dacă se confirmă informaţia, acesta ar fi prima planetă care ar putea fi locuibilă.

Pentru astronomi, o planetă care ?ar putea fi locuibilă? înseamnă că poate susţine viaţa, însă nu este chiar ceea ce şi-ar dori un om. Acest lucru depinde de mulţi factori, cei mai importanţi fiind prezenţa a atmosferei şi a apei în stare lichidă.

Noile descoperiri se bazează pe 11 ani de observare a stelei Gliese 581, aflată în apropierea planetei, cu ajutorul telescopului Keck I.

?Observaţiile pe termen lung ale mşcărilor stelelor din apropiere au dus la detectarea acestui sistem multi-planetar?, a declarat cercetătorul Mario R. Perez, din cadrul programului Keck, desfăşurat la sediul NASA din Washington

Înainte să-şi facă bagajele către noua planetă, oamenii ar trebui să ştie că Gliese 581g se află la 20 de ani lumină de Pământ, în constelaţia Libra, iar planetele care ?ar putea fi locuibile? nu sunt chiar locul ideal pentru viaţa cu care suntem obişnuiţi.