Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA) vrea să reducă cu 50% emisiile de dioxid de carbon până în anul 2050. Reprezentanţii IATA susţin că, în următorii 40 de ani, cel puţin 14% dintre aeronavele care funcţionează cu kerosen vor fi înlocuite cu avioane cu biocarburant.
?În urmă cu trei ani, această idee era numai un vis. Însă, în ultima perioadă, investiţiie în domeniul cercetării şi dezvoltării aeronavelor cu biocarburant au luat amploare?, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Paul Steele, reprezentant al IATA.
?Potrivit celui mai pesimist scenariu, 14% dintre avioanele cu kerosen vor fi înlocuite de aeronave care vor folosi biocarburant. În cel mai fericit caz, procentul ar putea ajunge la 35%?, a adăugat Steele, potrivit
AFP.
Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA), care reprezintă interesele a 93% dintre companiile aeriene din întreaga lume, estimează că biocarburantul ar putea determina reducerea cu până la 80% a emisiilor de dioxid de carbon.
?Sunt încrezător în biocarburant, mai ales că acum nu se mai pune problema unei provocări de ordin tehnic, rămânând numai o chestiune de comercializare?, a mai spus reprezentantul IATA.
Până în prezent, companiile aeriene au investit 1,5 miliarde de dolari în construirea aeronavelor cu un grad de poluare redus. Industria aeronautică este responsabilă pentru 2% dintre emisiile de dioxid de carbon la nivel mondial.
Antena3.ro