?În urmă cu trei ani, această idee era numai un vis. Însă, în ultima perioadă, investiţiie în domeniul cercetării şi dezvoltării aeronavelor cu biocarburant au luat amploare?, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Paul Steele, reprezentant al IATA.
?Potrivit celui mai pesimist scenariu, 14% dintre avioanele cu kerosen vor fi înlocuite de aeronave care vor folosi biocarburant. În cel mai fericit caz, procentul ar putea ajunge la 35%?, a adăugat Steele, potrivit AFP.
Asociaţia Internaţională a Transportului Aerian (IATA), care reprezintă interesele a 93% dintre companiile aeriene din întreaga lume, estimează că biocarburantul ar putea determina reducerea cu până la 80% a emisiilor de dioxid de carbon.
?Sunt încrezător în biocarburant, mai ales că acum nu se mai pune problema unei provocări de ordin tehnic, rămânând numai o chestiune de comercializare?, a mai spus reprezentantul IATA.
Până în prezent, companiile aeriene au investit 1,5 miliarde de dolari în construirea aeronavelor cu un grad de poluare redus. Industria aeronautică este responsabilă pentru 2% dintre emisiile de dioxid de carbon la nivel mondial.
Antena3.ro