Centrul comercial a fost conceput şi plătit de Alex Hu Guirong, un locuitor al oraşului Dongguan care a adevenit milionar vânzând tăiţei instant.
Mallul are în interior o replică a Arcului de Triumf, un canal lung de doi kilometri pe care se găsesc chiar şi gondole şi un montagne-russe care merge atât în interiorul, cât şi în exteriorul clădirii.
Acest mall a fost conceput cu şapte zone fiecare dintre ele reprezentând un oraş, o ţară sau o regiune: Amsterdam, Veneţia, Paris, Roma, Egipt, California şi Caraibe.
Cei care s-au ocupat de designul complexului au călătorit în jurul lumii timp de doi ani pentru a se documenta cu privire la locaţii şi zone.
Marele Mall al Chinei a ajuns o ruină, singurii angajaţi fiind paznicii.
Potrivit experţilor, una dintre probleme este lipsa infrastructurii de transport care să aducă cumpărătorii la mall. Centrul comercial nu se află pe ruta niciunei reţele de transport majore sau aproape de un aeroport, iar chiar şi cei care locuiesc la distanţă mică au nevoie de câteva ore să ajungă acolo folosind transportul public.