Acest uriaş al aerului, denumit HAV304, nu atinge dimensiunile impresionante ale zepelinelor germane din anii 1920 şi 1930, dar este, cu ai lui 91 de metri, mai lung decât oricare avion din zilele noastre.
Tehnologiile împrumutate din aviaţie permit coborârea aparatului pe sol, comandat de la distanţă, chiar fără niciun om la bord. Aparatul este capabil să se menţină în aer până la trei săptămâni consecutive.
"Este cu 70% mai ecologic decât un avion de tip cargo", a precizat Bruce Dickinson, solistul trupei rock Iron Maiden, care a investit în acest proiect.
HAV304 a fost conceput iniţial pentru armata americană cu scopul de a efectua misiuni de supraveghere. Armata americană a realizat un zbor de testare secret în august 2012 în statul New Jersey, la baza Lakehurst, în acelaşi loc în care a avut loc, pe 6 mai 1937, celebrul accident al lui LZ 129 Hindenburg, cel mai mare dirijabil comercial din lume.
Reducerile bugetare i-au determinat pe militarii americani să abandoneze acest proiect. Dirijabilul s-a întors astfel în Marea Britanie, unde compania HybridAirVehicles (HAV) intenţionează să îl lanseze până la sfârşitul anului.
Potrivit companiei HAV, în prezent există o piaţă mondială pe care ar putea să lanseze între 600 şi 1.000 de astfel de dirijabile.