Oficialul a respins astfel speculaţiile cu privire la darea în folosinţă mai devreme, din cauza problemelor la primul pod dintre cele două ţări, cel de la Giurgiu-Ruse. Construit în anul 1954, singurul pod dintre România şi Bulgaria a fost închis timp de două zile pentru autocamioanele cu masa de peste 10 tone, deoarece una din benzile de circulaţie a devenit impracticabilă, pe fondul deteriorării covorului asfaltic şi a structurii fundaţiei de fier-beton.
Închiderea podului a dus la formarea unor cozi de sute de camioane la cel mai apropiat feribot, cel de la Zimnicea-Sviştov, iar unii transportatori bulgari au cerut ca autorităţile să dea în exploatare podul la Calafat-Vidin, aflat încă în construcţie.
Ministrul Krîstev a declarat marţi că acest lucru este imposibil, fiindcă podul nu este gata şi nici nu au fost emise acte pentru darea în folosinţă.
Şi Ministerul Transporturilor de la Bucureşti estima, în urmă cu o lună, că podul Calafat-Vidin, care leagă România de Bulgaria, va fi inaugurat cel mai devreme în a doua jumătate a lunii mai, se arăta într-o notă prezentată în şedinţă de guvern.
Premierul Victor Ponta, care a inspectat în octombrie 2012 lucrările de construcţie la acest obiectiv, afirma că luna aprilie sau mai din acest an ar constitui un termen realist pentru inaugurarea podului.
Termenul prevăzut iniţial pentru finalizarea lucrărilor era decembrie 2010, însă ca urmare a proiectului pentru pod realizat de partea bulgară, diferit faţă de studiul de fezabilitate elaborat iniţial de proiectantul părţii bulgare, s-a impus reproiectarea inclusiv pentru obiectivul părţii române.
În ceea ce priveşte lucrările executate de partea română, s-a impus suspendarea lor din cauza prelungirii termenului de execuţie pentru proiectul bulgar, neexistând posibilitatea de alimentare cu energie electrică a liniei catenare şi implicit a efectuării probelor aferente căii ferate. De asemenea, întârzierile părţii bulgare au condus la o creştere a valorii proiectului părţii române cu peste cinci milioane euro (aferente lucrărilor de conservare, organizare de şantier, pază, precum şi pentru prelungirea serviciilor de consultanţă), pe care partea română trebuie să le suporte din bugetul de stat.
Podul Calafat-Vidin va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
Costurile construcţiei, care până în anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depăşi cel mai probabil 250 milioane de euro până la finalizarea proiectului.