Beaujolais Nouveau este numele celebrului vin franţuzesc lansat în fiecare an, în lumea întreagă. Încercând să estompeze efectele negative ale crizei finaciare şi să menţină vânzările produsului, reprezentanţii Beaujolais Nouveau au conceput o campanie publicitară fără precedent în SUA şi Japonia, unde vinul este foarte apreciat.
Ecrane gigantice cu prezentarea produsului la Tokio, defilare a bucătarilor-şefi la New York, livrarea sticlelor de vin direct cu elicopterul într-un hotel din Las Vegas. Acestea sunt numai câteva dintre încercările specialiştilor în publicitate de a menţine pe linia de plutire vânzările vinului, informează France 24.
În cursul acestui an, exporturile de Beaujolais Nouveau au scăzut cu până la 20%. Potrivit Federaţiei Exportatorilor de Vin şi Băuturi Spirtoase, numai 17 milioane de sticle de Beaujolais Nouveau au fost vândute în afara Franţei, în 2007.
Pentru a stopa scăderea vânzărilor, compania responsabilă cu promovarea acestui vin, Inter Beaujolais, a investit un milion jumătate de euro în campania publicitară, o treime din acest buget îndreptându-se către piaţa din Japonia.
Beaujolais Nouveau este lansat anual, în întreaga lume. Lansarea are loc în fiecare an, în a treia zi de joi din noiembrie. ?Beaujolais Nouveau? este un pretext pentru a sărbători? a declarat Franck Duboeuf, cel mai cunoscut exportator al vinului. Enologul francez Alain Albert a adăugat: ? Beaujolais Nouveau nu este neapărat un vin măreţ, dar este cu certitudine un vin de sărbătoare.?
Antena3.ro