Nandan Kumar, 28 de ani, a sunat la IndiGo, un transportator low-cost, pentru ajutor, după ce și-a dat seama că și-a confundat valiza cu cea a altui pasager. Dar, după ce compania aeriană a refuzat să-l ajute să găsească cealaltă persoană, pasagerul a spus că a reușit să acceseze informații direct de pe site-ul ei.
IndiGo a declarat pentru BBC că ”în niciun moment site-ul IndiGo nu a fost compromis”. Kumar spune că nu este un hacker profesionist, dar a fost nevoit să ”facă ceva” pentru a-și recupera bagajele.
Într-o serie de tweet-uri, bărbatul, un inginer software, a spus că un alt pasager i-a luat geanta și a plecat. El a declarat pentru BBC că și-a dat seama de greșeală abia după ce a ajuns acasă, pentru că cele două erau identice.
El a reușit să identifice numărul de înregistrare al pasagerului cu ajutorul etichetei de pe bagaj, dar când a sunat compania aeriană pentru a cere informații despre pasager, aceasta a refuzat să ajute, invocând regulile de confidențialitate și protecția datelor. Într-o declarație trimisă BBC, IndiGo a declarat că ”echipa lor de asistență pentru clienți a urmat protocolul, nu a împărtășit detaliile de contact ale niciunui pasager. Acest lucru este în conformitate cu politicile noastre de confidențialitate a datelor”.
”Agentul m-a asigurat că mă vor suna înapoi când vor putea contacta această persoană”, a spus Kumar. Acest lucru nu s-a întâmplat.
Companiile aeriană IndiGo au spus că ”au fost făcute mai multe încercări pentru a facilita schimbul de bagaje, dar acesta nu a putut fi finalizat, deoarece apelurile au rămas fără răspuns”.
A doua zi dimineață, bărbatul spune că a decis să rezolve singur situația. A început să caute pe site-ul IndiGo folosind PNR-ul co-pasagerului său, în speranța că va găsi o adresă sau un număr de telefon.
A încercat diverse metode – folosind procesul de check-in, prin editarea rezervării și actualizarea contactului. Dar nimic nu a funcționat.
”După toate încercările eșuate, instinctul meu de dezvoltator a intervenit și am apăsat butonul F12 de pe tastatura computerului și am deschis consola pentru dezvoltatori de pe site-ul web IndiGo. M-am gândit să verific jurnalele de rețea”, a spus el.
Ceea ce a găsit a fost surprinzător: numărul de telefon al celuilalt pasager. ”Ca să fiu sincer, am căutat doar un număr de telefon sau un e-mail. Practic, orice am putut folosi pentru a lua legătura și a-mi recupera geanta.”
El spune, însă, că datele sistemului ar fi trebuit să fie criptate, adăugând că permitea oricui să acceseze informații private.
”Un număr de rezervare și un nume de familie sunt foarte ușor de obținut. Oricine vă poate vedea bagajele, face o poză și, ulterior, le poate folosi pentru a vă informa”, spune domnul Kumar.
Dar totul s-a terminat cu bine pentru Nandan Kumar și geanta lui. L-a contactat pe celălalt pasager cu numărul de telefon pe care îl preluase din jurnalele de sistem și cei doi s-au întâlnit pentru a schimba bagajele.
Compania aeriană a mai spus că ”examinează acest caz în detaliu” și ar afirmă că ”procesele IT sunt complet robuste”.