Aeronava sud-coreeană care s-a prăbușit duminică, tragedie în care au murit 179 de persoane, a efectuat 13 zboruri în cele 48 de ore de dinaintea accidentului, a scris presa locală, citată de aa.com.
Avionul a aterizat pe cinci aeroporturi internaţionale în acea perioadă: Beijing în China, Bangkok în Thailanda, Kota Kinabalu în Malaezia, Nagasaki în Japonia şi Taipei în Taiwan. De asemenea, a ajuns pe trei aeroporturi sud-coreene: Incheon, Jeju şi Muan.
Pe o bază lunară, rata de operare a Jeju Air își depăşeşte cu mult concurenţii din peninsula coreeană.
Aeroporturile regionale din Coreea de Sud depind în mare măsură de astfel de operațiuni în care activează în mare parte transportatori low-cost precum Jeju Air.
"În cazul aeroporturilor regionale, ele se bazează adesea pe operațiuni charter. Deoarece majoritatea companiilor aeriene care operează pe aeroporturile regionale sunt transportatori low-cost, majoritatea zborurilor charter sunt efectuate de aceste companii aeriene", a declarat un oficial din turism, pentru Yonhap News.
În trimestrul al treilea (perioada iulie-septembrie), Jeju Air a operat în medie 418 ore pe aeronavă pe lună, în timp ce Jin Air şi T'Way au operat în medie 371 şi, respectiv, 386 de ore. Dintre companiile aeriene mai cunoscute, Korean Air a înregistrat o medie de 355 de ore, în timp ce Asiana Airlines a avut 335 de ore pentru aeronavele sale.
Song Kyung-hoon, directorul departamentului de asistenţă managerială al Jeju Air, a declarat luni că „este greu de spus că această aeronavă a fost suprautilizată, deoarece întreţinerea regulată este efectuată strict conform programului şi toate reviziile înainte şi după fiecare plecare sunt efectuate cu scrupulozitate”.