Din dorinţa de a-şi îmbunătăţi sistemul, aviaţia militară a Statelor Unite este pe cale să cumpere până la 18.000 de iPad-uri, achiziţia fiind una dintre cele mai mari comenzi de tablete făcută de armata americană, dezvoltând astfel afacerile Apple cu guvernul federal, transmite Bloomberg, sursă citată de Mediafax.
Obiectivul US Air Force este să înlocuiască cu tablete toate PC manualele şi hărţile de navigaţie ale piloţilor şi navigatorilor, care cântăresc până la 20 de kilograme, a declarat căpitanul Kathleen Ferrero, purtător de cuvânt al comandamentului pentru trafic aerian.
"Industria aeronautică ne-a luat-o înainte în această privinţă. Majoritatea companiilor aeriene recurg deja la tablete", a arătat Ferrero.
Departamentul american pentru problemele veteranilor a anunţat anul trecut un plan de a permite angajaţilor să folosească aparate iPhone şi iPad în activităţile oficiale. Administraţia Naţională pentru Oceanografie şi Atmosferă a anunţat la rândul ei în această săptămână că va oferi angajaţilor iPhone-uri, organizaţia renunţând la aparatele Blackberry ale companiei Research in Motion (RIM.)
Şi alte sectoare ale armatei americane au început să cumpere telefoane şi tablete Apple, pentru a conecta soldaţii, inclusiv pe cei din Afganistan, la aplicaţii digitale.
Deoarece s-a întârziat cu lansarea noilor sale modele cu ecran tactil, cota RIM pe piaţa mondială smartphone a scăzut la 8,2% în trimestrul al patrulea al anului trecut, de la 14% în urmă cu un an. Apple şi-a majorat în schimb cota pe acest segment de la 16% la 24%, potrivit companiei de cercetare a pieţei IDC.
În cazul tabletelor, Apple a rămas lider cu o cotă de 58%, în scădere de la 68% în urmă cu un an. Scăderea este cauzată de noile tablete lansate de către concurenţă, acestea oferind sisteme de operare similare la un preţ mai accesibil.