Santiago Paredes, care a lucrat pentru Spirit AeroSystems din Kansas, a declarat pentru BBC că adesea găsea până la 200 de defecte pe piesele pregătite pentru a fi livrate către Boeing.
"Găseam o mulțime de elemente de fixare lipsă, o mulțime de piese îndoite, uneori chiar piese lipsă", declară Santiago Paredes.
Paredes a făcut acuzațiile la adresa Spirit într-un interviu în exclusivitate pentru BBC și rețeaua americană CBS, în care a descris ceea ce spune că a trăit în timp ce lucra la firmă între 2010 și 2022.
El era obișnuit să găsească "oriunde între 50 și 100, 200" de defecte pe fuselajele – corpul principal al avionului – care urmau să fie livrate către Boeing, a spus el.
Secretarul american al transporturilor, Pete Buttigieg, a declarat că guvernul „pune Boeing sub lupă” prin intermediul investigațiilor în curs de desfășurare ale Administrației Federale a Aviației (FAA).
"Trebuie să demonstreze că respectă standardele de calitate și standardele de siguranță pe care FAA le-a stabilit mai departe", a declarat el pentru BBC.
Incidentul care a pus lupa pe ei
Atât Spirit AeroSystems, cât și Boeing au fost intens analizate după ce o ușă s-a desprins de un 737 Max nou-nouț la scurt timp după decolare, în ianuarie, lăsând o gaură în partea laterală a avionului.
Potrivit anchetatorilor, ușa fusese montată inițial de către Spirit, dar fusese ulterior îndepărtată de către tehnicienii Boeing pentru a remedia nituirea defectuoasă.
Incidentul a determinat autoritatea de reglementare din SUA, Administrația Federală a Aviației, să lanseze un audit al practicilor de producție la ambele firme. Acesta a descoperit mai multe cazuri în care companiile nu au respectat practicile de control al producției.