Sistemul de îngrijire din Austria depinde, în mare măsură, de forța de muncă din estul europei. Țara alpină și-a deschis granițele pentru muncitorii care fac naveta pe distanțe scurte, din țările vecine: Slovacia, Cehia, Ungaria și Slovenia.
Însă țara de unde vin cei mai mulți muncitori în Austria este chiar România. Tocmai de aceea, începând cu data de 2 mai, Austria va pune la dispoziție o cursă feroviară de noapte, pentru a putea transporta mai mulți muncitori odată, respectând totodată și distanțarea socială, lucru ce nu s-ar putea întâmpla într-o cursă aeriană.
”Mă bucur că, în ciuda închiderii granițelor, avem posibilitatea de a crea un coridor comun pentru muncitorii din România”, a declarat Karoline Edtstadler, ministrul austriac pentru UE, adăugând că 33.000 de persoane din Austria depind de îngrijire 24 de ore, din 24.
Legătura directă cu Timișoara va avea, la început, o singură cursă pe săptămână, însă, dacă este cazul, va fi crescută la trei curse pe săptămâna, scrie Reuters.