Este roşu pe tavan, roşu pe podea, roşu se scurge şi de la pervazul ferestrelor. Aşa arată una dintre fabricile în care sunt create decoraţiunile cu care ne împodobim casele, în pragul sărbătorilor de iarnă.
Din fabricile din Yiwu ies tot felul de decoraţiuni şi accesorii, de la brazi de Crăciun cu fibră optică multicoloră, până la căciuliţele lui Moş Crăciun. În locul elfilor sunt muncitori veniţi de la sute de kilometri pentru un salariu de maxim 200 - 300 de lire pe lună, la 12 ore lucrate pe zi.
Moş Crăciun a devenit mult mai cunoscut în rândul populaţiei chineze decât Iisus (The Economist)
Întrebat dacă ştie ce reprezintă Crăciunul şi toate decoraţiunile care prind viaţă în mâinile lui, un tânăr în vârstă de 19 ani, care lucrează împreună cu tatăl său într-o astfel de fabrică, răspunde încurcat: "Poate că reprezintă (Crăciunul - n.r.) ceea ce reprezintă Anul Nou chinezesc pentru străini", spune tânărul Wei.
În ciuda preţurilor scăzute, vânzările produselor fabricate în Yiwn sunt din ce în ce mai puţine. Giganţii Alibaba şi Made in China.com, bine ancoraţi în mediul online, omoară micile fabrici din orăşelul Yiwu.