Viya este unul dintre cei mai populari influenceri sau vloggeri de vânzări online din China. Pe numele real Huang Wei, tânăra de 36 de ani are zeci de milioane de urmăritori pe rețelele de socializare.
Autoritățile din Hangzhou o acuză că și-a ascuns veniturile personale între anii 2019 și 2020, dar a mai fost găsită vinovată și de alte infracțiuni de natură financiară.
Într-o postare pe contul de Weibo, ea a spus că îi pare ”profund rău”. ”Accept pe deplin pedeapsa administrată de autoritățile fiscale”.
Viya este o adevărată vedetă a internetului, iar ascensiunea ei a fost alimentată și de creșterea fulgerătoare a cumpărăturilor online. Ea a vândut pe internet o varietate de produse, de la tăiței la locuri la bordul unei rachete comerciale, scrie BBC.
Nu a fost singura pedeapsă cu care s-a confruntat influencerița. Unul dintre cele mai importante hashtag-uri de pe Twitter-ul din China, Sina Weibo, este #ViyaCompletelyBlockedOnline, deoarece magazinele încearcă să-i elimine prezența.
Contul ei Weibo, unde avea 18 milioane de urmăritori, nu mai există, iar rapoartele media sugerează că și contul de pe platforma de cumpărături Taobao, asemănătoare eBay, a fost suspendat.
Administrația Fiscală de Stat a emis un anunț în septembrie, anunțând măsuri de consolidare în sectorul divertismentului, inclusiv a transmisiilor live.
Biroul a spus că oricine raportează și corectează abaterile legate de impozite va primi pedepse mai ușoare sau chiar va scutit de pedeapsă. Peste 1.000 de persoane luaseră inițiativa de a plăti arierate fiscale, potrivit presei de stat.
China are cea mai mare industrie de streaming live din lume. Există peste 400 de milioane de vloggeri sau video bloggeri în țară.
Luna trecută, influențelor online li s-a interzis să recomande acțiuni online, iar 88 de celebrități au primit „avertismente” cu privire la conținutul transmis în direct.
Alți doi streameri noti, Zhu Chenhui și Lin Shanshan, au primit amenzi de 10,2 milioane de dolari și 4,3 milioane de dolari și le-au fost, de asemenea, eliminate conturile Weibo.