Facebook a anunțat că a descoperit o operațiune, foarte probabil cu baza în Rusia, care a cheltuit 100.000 de dolari pentru mii de reclame care promovau mesaje politice și sociale discordante, într-o perioadă de doi ani până în luna mai 2017, potrivit Washington Post.
Facebook spune că în această perioadă, 3.000 de reclame și 470 de conturi și pagini 'neautentice' au popularizat opinii discordante pe diverse subiecte precum imigrația, rasa și drepturile gay, iar alți 50.000 de dolari au fost cheltuiți pentru 2.200 reclame 'potențial legate de politică', foarte probabil de către ruși.
Alte reclame, precum acelea care menționează un candidat, dar nu se pronunță pentru votul în favoarea sau împotriva acestuia, intră în ceea ce avocații numesc 'zonă juridică gri'.
Facebook a făcut publice aceste concluzii într-o postare pe blog a șefului pentru securitate, Alex Stamos, și a adăugat că în prezent colaborează cu autoritățile federale americane în ancheta privind operațiunile de influențare a alegerilor prezidențiale din 2016.
Potrivit unei surse din Congresul SUA apropiate acestui dosar, Facebook i-a informat pe membrii comitetelor de informații ale Senatului și Camerei reprezentanților în legătură cu reclamele rusești suspecte. Ambele comitete desfășoară anchete cu privire la presupusul amestec al Rusiei în alegerile prezidențiale de anul trecut din Statele Unite, inclusiv la o potențială complicitate între campania electorală a lui Donald Trump și Moscova.
De asemenea, Facebook a prezentat concluziile și lui Robert Mueller, responsabil cu anchetarea presupusului amestec al Moscovei în scrutinul prezidențial american de anul trecut. Compania a realizat copii ale mesajelor publicitare respective, precum și informații despre cumpărători.
Chiar dacă nu s-a încălcat legea, Facebook a afirmat că 470 de conturi și pagini asociate cu reclamele au fost în contradicție cu condițiile rețelei de socializare online referitoare la autenticitate și sunt suspendate de atunci.