Cotaţia reţelei de socializare a pierdut 13% şi a închis şedinţa de vineri pe bursa din New York la 63,75 dolari. Valoarea unei acţiuni a crescut aproape de trei ori de la oferta publică iniţială derulată la 6 noiembrie.
Un analist al Macquarie a schimbat recomandarea privind acţiunile Twitter de la neutru la vânzare. Preţul titlurilor a urcat cu 40% începând cu 11 decembrie, când Macquarie a început să emită recomandări şi analize vizând Twitter, fără a fi înregistrată o îmbunătăţire a fundamentelor companiei, a afirmat analistul Ben Schachter.
"Credem în continuare că Twitter are un viitor promiţător şi multe oportunităţi. Totuşi, considerăm că nu s-a schimbat nimic în ultimele 15 zile care să justifice creştrea valorii acţiunilior", a spus el.
Ultimul trend de creştere a ridicat acţiunile companiei cu mult peste preţul ţintă pe 12 luni recomandat de Schachter, de 46 de dolari.
Compania, încă neprofitabilă, are o valoare de 41,6 miliarde de dolari la cotaţia din închiderea şedinţei de vineri, mai mare decât companii precum Time Warner Cable, Viacom şi Target.
Investitorii se aşteaptă ca Twitter să beneficieze de o creştere puternică a vânzărilor de publicitate pe platforme mobile. Diferenţele majore dintre estimările analiştilor referitoare la profit au cauzat însă îngrijorare, a afirmat Schachter.
Twitter a anunţat, înainte de listarea la bursă, că veniturile au crescut de peste două ori în trimestrul al treilea, la 168,6 milioane de dolari, iar pierderile s-au triplat, la 64,6 milioane de dolari. În trimestrul al treilea al anului trecut, Twitter a înregistrat venituri de 82,3 milioane de dolari şi pierderi de 21,6 milioane de dolari.
La nouă luni, veniturile au crescut de două ori faţă de perioada similară a anului trecut, la 422,2 milioane de dolari, în timp ce pierderile au ajuns la 133,8 milioane de dolari, de la 70,7 milioane de dolari în ianuarie-septembrie 2012.