Organismul de supraveghere KBA a precizat pe site-ul său că o eroare software a cauzat o defecțiune a sistemului eCall, care este conceput pentru a contacta automat echipele de intervenție în caz de urgență în cazul unui accident grav.
Radiodifuzorul regional german Rundfunk Berlin-Brandenburg, care deservește regiunea în care se află fabrica germană a modelului Y și unitatea de producție a bateriilor Tesla din apropierea Berlinului, a raportat prima dată această rechemare.
KBA a declarat că 59.129 de vehicule au fost afectate la nivel global, dar nu a precizat câte dintre acestea au fost înmatriculate în Germania.
Defecțiunea software reprezintă o durere de cap suplimentară pentru directorul executiv Elon Musk, după ce Tesla a declarat sâmbătă că a livrat cu 17,9% mai puține vehicule electrice în al doilea trimestru față de trimestrul precedent, în condițiile în care restricțiile COVID 19 din China au perturbat producția și lanțul de aprovizionare.
Musk a declarat luna trecută că noile fabrici ale Tesla din Texas și Berlin "pierd miliarde de dolari" în timp ce se străduiesc să crească producția din cauza lipsei de baterii și a problemelor portuare din China, notează Mediafax.
Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) investighează 830.000 de vehicule Tesla cu sistemul avansat de asistență a șoferului Autopilot, un pas necesar înainte de a putea solicita o rechemare în service.